סטודנטים

לימודי אנטומיה בבית הספר לרפואה – שינון, הבנה והדמיה (Med Educ.)

דיונים רבים נערכו סביב נושא הגישה של סטודנטים ללימודי אנטומיה, אך קיימים מעט מאוד נתונים אמפיריים בנושא. המחקר הנוכחי נועד לבחון את גישות הסטודנטים ביחד ללימודי אנטומיה מוצלחים ובאם גישותיהם תאמו עם שיטת הלימוד שלהם, איכות הלימוד והציונים שקיבלו.

החוקרים התבססו על שאלוני SPQ (Study Process Questionnaire), למדידת גישות הסטודנטים ללימודים, שמולאו ע”י סטודנטים לרפואה בשנת הלימודים הראשונה (n=97), שלמדו אנטומיה באוניברסיטה באוסטרליה. איכות ההערכות בכתב של הסטודנטים דורגו באמצעות SOLO (Structure of Observed Learning Outcomes). ציוני הבחינות הסופיות שימשו לבחון את הקורלציה בין הגישות ואיכות הלימודים.

מהשאלונים עולה כי הסטודנטים האמינו כי לימודי אנטומיה מוצלחים דרשו עבודה רבה, כולל מגוון שיטות לשינון, הבנה והדמיה של החומר הנלמד. דירוג גישות לימוד שטחי (SA Surface Approach) עמד בממוצע על 30 נקודות, ודירוג גישות לימוד מעמיקות (DA Deep Approach) עמד בממוצע על 31 נקודות, ממצאים ששיקפו את השימוש הן בשיטות השינון והן בהבנה כחלק מלימודי אנטומיה.

החוקרים מצאו קורלציה משמעותית בין דירוג SOLO ובין מדדי DA (r=0.24,  p<0.01), בין מדדי SA ובין הציונים הסופיים (r= -0.30,  p<0.01), ובין מדדי SOLO והציונים הסופיים (r=0.61,  p<0.01).

לסיכום, קיימת קורלציה ישרה בין הגישה ללימודי אנטומיה ובין איכות הלימודים. לימודי אנטומיה מוצלחים דורשים איזון בין שינון עם הבנה והדמיה של החומר הנלמד. הקשר שבין שלוש האסטרטגיות הנ”ל במסגרת לימודי אנטומיה ברפואה ומקצועות אחרים, דורש מחקרים נוספים.

Med Educ. 2007 Jan;41(1):7-14

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה