סטודנטים

חשיבות סימולציות רפואיות בתכנית ההתמחות האמריקאית באורולוגיה (J Urol.)

למרות שסימולציות רפואות הופכות שכיחות וזמינות יותר ויותר, חשיבות הסימולציות ולימודי הכשרה המבוססים על מחשבים, בקרב תכניות התמחות באורולוגיה, עדיין אינן ידועות. במחקר חדש העריכו החוקרים את המצב הנוכחי של סימולציות רפואיות בתכניות הכשרה באורולוגיה בארצות הברית.

במסגרת המחקר התבססו החוקרים על שאלונים אנונימיים שפותחו ונשלחו ל-119 מנהלי תוכניות הכשרה באורולוגיה (ACGME (Accreditation Council for Graduate Medical Education)). השאלונים כללו 17 שאלות בנוגע לניסיון קודם של המשיבים עם סימולציות רפואיות, וכן בנוגע למצב הנוכחי של הדמיות במוסדם. 14 שאלות נוספות התמקדו בתחושות המשיבים על סימולציות רפואיות במסגרת ההכשרה באורולוגיה.

41 מנהלי תוכניות השיבו על השאלונים (35%). מבין המשיבים, שיעורי הגישה להדמיה לפרוסקופית עמדו על 76%. לעומת זאת, שיעורי הגישה המדווחים ל-Cystoscopy, Ureteroscopy, Transurethral Resection וגישה מילעורית, עמדו על 16%, 21%, 8% ו-12%, בהתאמה. מהתשובות עולה כי הסימולטורים הללו הינם כלים טובים ללימוד, ריאליסטיים וקלים לשימוש. הסכמה גורפת דווחה אודות הדמיות במהלך ההתמחות, וכן בנוגע לתירגול שאיפשרו ההדמיות, בסביבה מבוקרת. עם זאת, עלתה מחלוקת בנוגע לעלות מול התועלת, תוקף והיכולת של הסימולציות הללו להחליף את הסיטואציה האמתית בחדר ניתוח.

לסיכום, משיבים שדיווחו על גישה רבה לסימולציות לפרוסקופיות במהלך ההתמחות, דיווחו על גישה מעטה להכשרות אנדוסקופיות אחרות. מנהלי תכניות ההתמחות באורולוגיה מודעים ומכירים בחשיבות לימודי סימולציות במסגרת ההתמחות, למרות שעוד נותר לקבוע באיזה היקף יש לשלב אותם בתכנית.

J Urol. 2007 Jan;177(1):288-91.

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה