סטודנטים

חשיבות הניסיון הקליני בביצועים בהדמיה של מצבי רפואה דחופה (Am J Surg.)

מחקר חדש נועד לבחון את התפקוד הקוגניטיבי של מתמחים בסימולציות להדמיית מצבי רפואה דחופה.

במחקר השתתפו מתמחים ברפואה כללית וברפואה דחופה, שהשתתפו בביקור הבוקר ושמעו את הפרטים, וכן קיבלו נתונים בכתב אודות 4 מטופלים במצב קריטי. הבוחנים העריכו את השלמת המשימות הקליניות הדרושות, טעויות קוגניטיביות והקשר הסיבתי.

סה”כ, 9 מתמחים השלימו את המחקר. החוקרים לא מצאו השפעה משמעותית של מספר חודשי ההתמחות על תפקוד המתמחים. מתמחים עם ניסיון של למעלה מ-10 שבועות ביחידת טיפול נמרץ (ICU) עשו פחות שגיאות קוגניטיביות, בהשוואה למתמחים עם ניסיון של פחות מ-10 שבועות בטיפול נמרץ (.75 +/- .96 vs N-I: 7 +/- 5.6 טעויות לחולה). ממצא מפתיע היה כי המתמחים שזכו לניסיון רב יותר, היו הרבה יותר אקטיביים בפעולותיהם, בהשוואה לאלו עם חשיפה מעטה יותר ביחידות טיפול נמרץ (21.8 +/- 9.9 / subject vs N-I: 5.7 +/- .6/ subjects).

לסיכום, המחקר מצא כי מתמחים עם חשיפה של למעלה מ-10 שבועות ביחידת טיפול נמרץ, ביצעו מספר גדול יותר של פעולות אקטיביות מיידיות לאחר קבלת המידע אודות החולה, בעוד שמתמחים עם ניסיון מועט יותר ביחידות טיפול נמרץ כמעט ולא ביצעו פעולות אלו. בנוסף, מתמחים עם דרגת הניסיון הנ”ל ביצעו הרבה פחות טעויות קוגניטיביות. הבדלים אלו עשויים לשחק תפקיד חשוב ביעילות, עלויות ותוצאות הטיפול הכלליות בחולים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ.

Am J Surg. 2007 Jan;193(1):100-4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה