סטודנטים

השפעת חשיפה מוקדמת ללימודי רדיולוגיה (AJR Am J Roentgenol.)

מטרת מחקר חדש היתה לקבוע באם שילוב לימודי רדיולוגיה במערך הלימודים, במסגרת השנה הראשונה ללימודי רפואה, משפיעה על גישות הסטודנטים בנוגע לרדיולוגיה או משפיעה על הידע שלהם בנושא עקרונות ההדמיה.

בחלק מהמדינות נערכו שינויים בתכנית הלימודים לרפואה בין 2003 ו-2004, במטרה להגדיל את לימודי הרדיולוגיה, עם הרצאות המיועדות לנושא וכן התייעצויות רדיולוגיות ששולבו כחלק מלימודי PBL.

החוקרים חילקו שאלונים בין השנה הראשונה והשניה ללימודים, בכדי לבחון את עמדותיהם של הסטודנטים בשנה הראשונה ללימודיהם, בנוגע ללימודי רדיולוגיה, וכן לבדוק את הכרתם את העקרונות הבסיסיים של רדיולוגיה. החוקרים השוו בין סטודנטים שלקחו חלק בתוכנית הלימודים המעודכנת (מחזור 2008), עם אלו שהשתתפו בתכנית הלימודים המסורתית (מחזור 2007). את תוצאות השאלונים השוו החוקרים עם הציון במבחן Mann-Whitney.

מהתוצאות עולה כי סטודנטים שלקחו חלק בתכנית הלימודים המעודכנת, דיווחו כי הם הכירו טוב יותר את תחום הרדיולוגיה כהתמחות, והאמינו כי יש חשיבות רבה לרדיולוגיה ברפואה. הם ציינו כי קיים סיכוי גבוה יותר שיבחרו ברדיולוגיה במסגרת אלקטיב, ומספר גדול יותר מקבוצה זו שקלו רדיולוגיה כאופציה לקריירה. הסטודנטים שלקחו חלק בתכנית המעודכנת הציגו ידע רב יודע בעקרונות הבסיסיים של רדיולוגיה. כל התוצאות היו בעלות משמעות סטטיסטית.

לסיכום, חשיפה מוקדמת של סטודנטים לרפואה לתחום הרדיולוגיה, במסגרת שנת הלימודים הראשונה, משפרת את הרושם שלהם על התחום כהתמחות, ומגבירה את העניין שלהם ברדיולוגיה כקריירה אפשרית. שאלונים בעתיד יקבעו אם השפעה זו נשמרת לאורך השנים הקליניות ומשפרת את הרושם הכללי בנוגע לרדיולוגיה בקהילת הרופאים.

AJR Am J Roentgenol. 2007 Jan;188(1):W9-14

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה