סטודנטים

האינטראקציה עם חברות תרופות מנקודת המבט של סטודנטים לרפואה (Academic Medicine)

שנות הלימודים בבית הספר לרפואה הן זמן קריטי להקניית הנורמות המקצועיות בכל הנוגע לאינטראקציה עם תעשיית התרופות, עם זאת, ידוע מעט מאוד בנוגע לשינוי בתחושות של סטודנטים לרפואה במהלך הכשרתם. מחקר חדש נועד לבחון את דעות הסטודנטים באשר לאינטראקציה בין סטודנטים לרפואה ותעשיית התרופות, ולבדוק אם יש הבדל בין התחושות של סטודנטים בשלב הלימודים הפרה-קליניים והלימודים הקליניים.

החוקרים סקרו סטודנטים לרפואה בבית הספר לרפואה בהרווארד, במהלך התקופה שבין נובמבר 2003 ועד ינואר 2004, באמצעות שאלון בן 6 שאלות.

שיעורי ההיענות עמדו על 58%, עם השלמת 418 שאלונים, מבין 723 שאלונים שחולקו. 107 סטודנטים (26%) סברו כי הולם שסטודנטים לרפואה יקבלו תרופות מחברות תרופות, 76% (18%) הסכימו כי תכנית הלימודים בבית הספר לרפואה צריכה לכלול אירועים הממומנים ע”י חברות תרופות. סטודנטים רבים (253, 61%) דיווחו כי הם אינם חשים שחונכו היטב בנוגע לאינטראקציה בין חברות התרופות ומקצוע הרפואה. הדעות של סטודנטים בשלבים הפרה-קליניים ובשלבים הקליניים היו דומות במרבית התשובות. כמו כן, סטודנטים שדיווחו כי חשו שחונכו טוב יותר בנוגע לאינטראקציות עם חברות תרופות, נטו להיות פחות סקפטיים בנוגע לתעשיה, עם נטיה גבוהה יותר לראות את האינטראקציה עם תעשיית התרופות כאינטראקציה הולמת.

לסיכום, הדעות של סטודנטים לרפואה בנוגע לאינטראקציה עם חברות תרופות היו דומות, בין אם היו בשלב הלימודים הפרה-קליניים או הקליניים, ממצא המכוון להשפעה מוגבלת של חוויות הלימודים על דעותיהם בנוגע לאינטראקציה זו.

Academic Medicine. 82(1):94-99, January 2007

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה