סטודנטים

גורמים המנבאים את בחירת ההתמחות של מתמחים ברפואה פנימית (J Gen Intern Med.)

ההנחה הרווחת היא כי פקטורים סוציודמוגרפיים ומאפיינים אישיותיים מנבאים את בחירת הקריירה של סטודנטים לרפואה. גורמים המשפיעים על בחירת ההתמחות של מתמחים ברפואה פנימית, לא נחקרו רבות ולכן מחקר חדש נועד לזהות את הגורמים המנבאים את התחום בו יעסקו המתמחים לאחר הכשרתם.

במחקר השתתפו 204 מתמחים, שלקחו חלק בשתי תוכניות התמחות אוניברסיטאיות. החוקרים עקבו אחר המאפיינים הסוציודמוגרפיים והאישיותיים, במהלך ההתמחות, והקריירה בפועל לאחר 4-9 שנים.

מהתוצאות עולה כי שיעור נמוך יותר של בוגרים ממדינות חוץ (IMG International Medical school Graduates) עסקו ברפואה כללית, בהשוואה לבוגרי רפואה בארה”ב (33% לעומת 70.6%, p<0.001).

מתמחים עם חובות הלוואה גבוהים יותר, נטו יותר לכיוון רפואה כללית (p=0.001). מגמה דומה לטובת רפואה פנימית כללית זוהתה בקרב אלו שראו בתחום כבעל פוטנציאל הכנסה נמוך (69% לעומת 53.3%, p=0.08). נרשמה מגמה לפיה רופאים כלליים השיגו תוצאות נמוכות יותר במדדי סמכותיות, אוריינטציה שלילית לבעיות פסיכולוגיות, וערמומיות.

מניתוח התוצאות עולה כי בוגרי לימודי רפואה מבתי ספר בארה”ב, (OR=3.02,  95% CI = 1.00-9.10, p=0.049) ואלו שסברו כי ההכנסה העתידית צפויה להיות נמוכה (OR=1.65,  95% CI = 1.06-2.56, p=0.03), נטו יותר לרפואה כללית, עם מגמות שזוהו בקרב אלו עם חובות גבוהים יותר (p=0.05) ותחושת נוחות רבה יותר בטיפול בחולים עם בהיות פסיכולוגיות (p=0.07).

לסיכום, גיוס בוגרי רפואה מחו”ל לא צפוי להגדיל את מספר הרופאים הפנימאים הכלליים. צפי להכנסה נמוכה, גם בנוכחות חובות גדולים, אינו משפיע בהכרח על מתמחים לפנות לתחום רופאים כלליים. אם היעד הוא להגדיל את מספר הרופאים הכלליים, התמחויות צריכות לקחת בחשבון את התכונות האישיות במהלך תהליך בחירת המתמחים.

J Gen Intern Med. 2006 Oct;21(10):1045-9

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה