סטודנטים

תחושות סטודנטים הנדרשים ללמוד את כישורי הבדיקה הגופנית על חבריהם (Med Educ.)

בשלבי ההכשרה המוקדמים בנושא הבדיקה הגופנית, נדרשים סטודנטים ללמוד את השיטות אחד על השני. במסגרת שיטה יש להכיר את הנושאים האתיים, המעשיים והאינדיבידואלים, ולחשוף ולזהות אבנורמליות בגישה. לרוב מצפים להסכמת העמיתים לבדיקה הגופנית (PPE Peer Physical Examination), ולא ממש דנים או מבררים את הדברים עם הסטודנטים.

מחקר חדש נועד להעריך את תהליך ההסכמה הפורמלית בכתב, בנוגע ל-PPE, ולזהות את דעות הסטודנטים בנוגע לגישה זו. החוקרים נעזרו בשאלונים שתוכננו והופצו לכל הסטודנטים בשנת הלימודים השניה והשלישית בתכנית לימודי הרפואה באוניברסיטת אוקלנד (2004).

שיעור ההיענות עמד על 57% (146/258). מרבית הסטודנטים קראו את טופס ההשתתפות לפני החתימה, ו-78% נתנו את הסכמתם. הם לא חשו שאילצו אותם למשהו. הערות הסטודנטים כללו בין היתר התייחסות לכך ש-PPE הביא להצגת הדברים מנקודת מבטו של המטופל, עודד לימוד בעזרת עמיתים, והעלה מספר סוגיות מקצועיות.

למעלה מ-95% מהסטודנטים לקחו את תפקיד הנבדק לפחות פעם אחת (סיכוי קטן יותר במקרים בהם היה מדובר בסטודנטיות, p=0.002). חלק מהסטודנטים מאירופה, ניו-זילנד והפסיפיק, מעולם לא לקחו את תפקיד הנבדק. כל הסטודנטים האסייאתים מילאו את התפקיד לפחות פעם אחת.

סטודנטים העדיפו PPE בקבוצות שהורכבו מחברים. המשימה השפיעה על הרכב הקבוצה בכל הקשור למין המשתתפים (P<0.0001), אך לא בכל הנוגע למוצא אתני.

לסיכום, סטודנטים הסכימו ותמכו בתהליך הסכמה פורמלי. שיעורי ההשתתפות ב-PPE היו דומים לתחזיות המוקדמות, והחוקרים טוענים כי ההתנסות חייבת להתאים להבטחות הניתנות מראש. הכנה פורמלית בלבד, עשויה להביא לתוצאות דומות. סטודנטיות בוחרות בצורה יותר קפדנית את ההתנסויות בהן יקחו חלק.

יש להמשיך ולחקור את השפעת המוצא האתני והשפעה על התנהגות וגישות עתידיות .

Med Educ. 2006 Oct;40(10):957-64.

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה