סטודנטים

בחירה חופשית ובחירת קריירה – סבבי אלקטיב בלימודי רפואה (Med Educ.)

ההתנסויות במהלך לימודי הרפואה, בעיקר במהלך השנים הקליניות, משפיעים רבות על בחירת הקריירה בהמשך. לעומת זאת, מעט מאוד ידוע אודות המאפיינים של ההתנסויות במסגרת הלימודים הקליניים כולל משך, משמעת, תנאים ובחירה, שעשויים להוות אבני דרך בהחלטות בנוגע לבחירת הקריירה.

מטרת המחקר הנוכחי היתה לבחון את היתרונות של בחירה חופשית של סבבים קליניים (אלקטיב), ובאופן ספציפי יותר, לבחון את חשיבות האלקטיב בבחירת הקריירה.

החוקרים בחנו את הבחירות החופשיות והתנסויות בנות שבועיים בסבבי אלקטיב, של סטודנטים לרפואה בשנת הלימודים השלישית בבית הספר לרפואה ב-University of British Columbia. הקלרקשיפ נועד לספק לסטודנטים התנסות מעבר למערך הלימודים המקובל, ולעודד את הסטודנטים לבחור בתנאי טיפול אמבולטורים וקהילתיים.

השאלות שהוצגו כללו את הסיבות לבחירת האלקטיב, האם הושגו יעדי הלימוד, השפעות האלקטיב על בחירת הקריירה והתנסויות ייחודיות באלקטיב.

מהתוצאות עולה כי הנושאים שעלו כללו התייחסויות חיוביות להתנסות, רכישת ידע ומיומנויות, והשפעה על ההשכלה העתידית ובחירת קריירה. למרות שהסטודנטים קיבלו תמיכה לבחור בהתנסויות בקלרקשיפ מעבר למודל הלימודים המקובל, מרבית הסטודנטים בחרו את האלקטיב במסגרת הבהרת ההחלטות לקריירה בעתיד.

המחקר האיכותי המוצג להלן מדגיש את ההשפעות של הבחירה החופשית של סבבים קליניים, בכל הנוגע לבחירת הקריירה בחינוך הרפואי. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים בכדי לבחון את פרטי ההתנסות בסבבי האלקטיב המשפיעים על בחירת הקריירה.

Med Educ. 2006 Nov;40(11):1065-71

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה