סטודנטים

האם אנימציה ממוחשבת יכולה לשפר את הוראת לימודי מדעים בקרב סטודנטים לרפואה? (J Am Osteopath Assoc.)

סטודנטים רבים לרפואה מתקשים עם לימודי מדעים, בין אם מאחר שהחומר הלימודי קשה להבנה, או מאחר שהם סבורים כי החשיבות הקלינית של הנושא אינה גדולה. שיטות הוראה באמצעות מחשב, דוגמאת אנימציה ממוחשבת, עשויות לסייע בלימודים, מאחר שמאפשרות לסטודנטים לדמיין תהליכים מורכבים, דינמיים, באופן מעניין.

בבית הספר לרפואה אוסטיאופתית במערב וירג’יניה, פותחה סדרה של אנימציות ממוחשבות, שנועדו לללמד ללימוד העקרונות בביולוגיה מולקולרית ותאית. החוקרים ערכו השוואה בין יעילות אנמיציה ממוחשבת אחת, עם לימוד הנושאים מספרי לימוד.

במחקר השתתפו 22 סטודנטים, שנרשמו ללימודים בבית הספר, אך עדיין לא החלו בלימודים. במסגרת המחקר, נערך מבחן לפני התחילת הלימודים, לאחר מכן נערכו הלימודים בנושא, ולאחריהם מבחן נוסף. במהלך השיעור הסבירו לסטודנטים את תהליכי שכפול DNA, באמצעות אנימציות ממוחשבות (n=12), או בעזרת פרק מספר לימוד (n=10).

מבדיקת הבנת השיעור, כפי שנמדדה בעזרת המבחנים, נמצא כי סטודנטים שלמדו בעזרת אנימציות ממוחשבות השיגו תוצאות טובה ברבה, בהשוואה לאלו שלמדו מספרי הלימוד (p<0.01). יתרה מזאת, סקירת הטקסט לאחר הלימודים בעזרת האנימציות הממוחשבות, לא הביאה לשיפור בתוצאות המבחן, ממצא הרומז לכך שדי באנימציות בכדי ללמד את הנושא, ואין צורך בספרי הלימוד.

התוצאות מוכיחות כי לימודים בעזרת מחשב, עשויים לשמש כלי יעיל להוראת לימודי מדעים בבתי ספר לרפואה, משפרים את ההבנה ומעוררים עניין בשיעור.

J Am Osteopath Assoc. 2006 ;106(1):9-14

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה