סטודנטים

הערכת מודל בעלי-חיים חדש ללימוד אינטובציה (Teach Learn Med.)

צמצום משאבים כלכליים מאלץ לעיתים לזהות שיטות ואמצעים לא-יקרים בכדי לחשוף סטודנטים להתנסויות חשובות במהלך לימודיהם. מטרת המאמר המובא להלן היתה להציג הערכה של מודל בעלי-חיים חדש, שעשוי לשמש להכשרת סטודנטים לרפואה, מתמחים ומומחי בריאות אחרים, לביצוע צינרור של קנה הנשימה (Endotracheal Intubation).

במסגרת המחקר, במהלך 3 שנים, נחשפו 140 סטודנטים לשיטות לימוד מסורתיות באמצעות בובות אימום וראש צבי, ששימשו ללימוד טכניקות להכנסת טובוס. החוקרים בחנו את שיעורי הפרוצדורות המוצלחות, ותיזמנו את הפרוצדורה בכדי לקבוע את משך הזמן עד להשלמתה.

כמו כן, המשתתפים דירגו את ההתנסות במגוון פרמטרים.

מהתוצאות עולה כי הסטודנטים דיווחו על שביעות רצון רבה מחווית הלימוד, ויכלו לבצע את הטכניקה בצורה מהירה ומדויקת יותר הודות ללימוד בעזרת המודל בבעלי חיים.

לסיכום, מודל דרכי האויר בצבי, עדיף על מודל דרכי האויר בבובת אימום, בהקניית כישורי אינטובציה אנדוטרכאלית לסטודנטים לרפואה. מסיבה זו, יש לשקול את האפשרות הנ”ל כאלטרנטיבה הולמת בלימודי רפואה.

Teach Learn Med. 2006 Fall;18(4):316-9

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה