סטודנטים

השפעת הגבלת שעות העבודה של מתמחים על תחושותיהם (BMC Med Educ.)

מחקר חדש נועד לבחון את השפעת הגבלת שעות העבודה שנקבעה ע”י ACGME (Accreditation Council for Graduate Medical Education) , על שביעות הרצון, התחושות ועמדותיהם של המתמחים באשר לקריירה בה בחרו.

במסגרת המחקר, התבססו החוקרים על שאלונים בכדי להעריך את שביעות הרצון של המתמחים, תחושותיהם ועמדותיהם לפני ואחרי יישום הגבלת שעות העבודה. השאלונים לבדיקת המצב לפני יישום מגבלת שעות העבודה, נערכו בדצמבר 2002, והשאלונים לאחר יישום המגבלות נערכו בדצמבר 2004.

רק השאלון משנת 2004 כלל שאלות בנושא שעות העבודה.

בשנת 2002, שיעורי התגובה עמדו על 56%, לעומת 72% בשנת 2004. למרות ששביעות הרצון מהקריירה נותרה ללא שינוי, חלו מספר שינויים בנוא התחושות ועמדות הרופאים. בהשוואה למתמחים שלא הפרו את מגבלות שעות העבודה שנקבעו, אלו שכן הפרו את המגבלות, הביעו תחושות ועמדות שליליות יותר באופן משמעותי.

לדברי החוקרים, עם יישום מגבלות ACGME בנושא הגבלת שעות העבודה, תקופת ההתמחות הפכה שלילית יותר בעיניי המתמחים, שלא עמדו במגבלות שעות העבודה שנקבעו, והיתה בעלת השפעה חיובית קלה בקרב המתמחים ששמרו על מגבלות שעות העבודה. החוקרים קוראים לקובעי המדיניות למצוא דרכים לשפר את תחושות המתמחים, תוך שמירה על מגבלות שעות העבודה שנקבעו.

BMC Med Educ. 2006 Oct 17;6:53

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה