סטודנטים

כיצד מתמודדים כירורגים עם אתגר ההוראה במהלך התמחות (Clin Orthop Relat Res.)

המדריכים במחלקה משמשים כמודל לחיקוי, יועצים ותומכים. בספרות הרפואית קיימים מחקרים רבים בנושא ההוראה, אך עדיין יש מצבים ייחודיים ושיקולים אינדיבידואליים בתחום ההתמחות בכירורגיה, הדורשים התייחסות ייחודית.

המאפיינים הכלליים התורמים להוראה מוצלחת אינם זרים לכירורגים, אך עשויים לדרוש התאמה ייחודית בכדי לשפר את דרכי ההוראה בהקשר של הרפואה האקדמאית. יתרה מזאת, שלבי הוראה פרודקטיבית עשויים לסתור את הרגלי ההתנהגות ומאפייני האישיות של של חלק מהמחנכים המוצלחים ביותר. קיימות דוגמאות רבות לכישלון הוראה במרכזים רפואיים, ובייחוד בתכניות הוראה כירורגיות.

התאמת הרגלי ההתנהגות התומכת בתהליך קבלת ההחלטות הכירורגיות, במצבים בהם אין את כל המידע בנושא, ובמצבי סטרס בלתי-רגילים, פוגעת לעיתים קרובות בתהליך התיכנון ושביעות הרצון מהצלחת חברי צוות אחרים.

נראה כי יש לאמץ דרכי הוראה אפקטיביות בתחום הכירורגי, בכדי לפתח גישות התומכות בתהליך ההוראה.החוקרים מאמינים כי הגדילה האישית והמקצועית של הסטודנטים, ביחד עם תיכנון מוצלח של תכנית ההתמחות, תלויים בהצלחת יצירת סביבה תומכת, המעודדת את תהליכי הוראה.

Clin Orthop Relat Res. 2006 Aug;449:143-8

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה