מחקר חדש בחן את חשיבות לימוד שיטות מובנות לניהול המפגש הרפואי, המיועדות לרופאים ברפואה ראשונית, במסגרת סמינר בן שעה וחצי, ולהעריך את השפעותיו על הביקור הרפואי בעיניי המטופל.
החוקרים תיכננו וערכו סמינר בן 90 דקות, שכלל 75 רופאים משבע מרפאות ראשוניות, ובחנו את יעילות הסמינר על-פי דירוג שנתנו המטופלים להערכת איכות המפגש הרפואי, החל משבוע אחד לפני תחילת הסמינר (n=301) ועד שבוע אחד לאחר סיום הסמינר (n=322). המטופלים דירגו את כישורי הרופא מבחינת ניהול המפגש הרפואי, כמו גם את שביעות הרצון שלהם מהביקור.
התוצאות מצביעות על שביעות רצון גבוהה של המטופלים מהמפגש הרפואי הן לפני והן לאחר הסמינר. החוקרים מצאו כי לאחר הסמינר, מספר גדול יותר של מטופלים ציינו במשובים כי במהלך הביקור הרפואי נידונו כל הבעיות הרלבנטיות.
לסיכום, נראה כי לסמינר קצר השפעות חיוביות, הניתנות למדידה, על אופי הביקור הרפואי בעיניי המטופלים. החוקרים מוסיפים כי דרושים מחקרים נוספים בכדי לבחון את השימוש במשובי מטופלים להערכת מאפייני המפגש הרפואי. הם מאמינים כי יכולותיו של רופא לבסס ולשמור על מפגש רפואי מובנה ופרודוקטיבי במהלך המפגש הרפואי הראשוני, הינם כישורים חשובים מאוד העשויים לשפר את איכות הטיפול הרפואי.
Patient Education and Counseling , Volume 60, Issue 3, September 2006, Pages 374-378
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!