סטודנטים

האם יש מקום לשקול השתתפות בני משפחה בסבבי המחלקות בישראל? (Patient Education and Counseling )

מחקר חדש שנערך בישראל, ופורסם בגליון אוקטובר של Patient Education and Counseling, נועד לבחון את דעתם של הצוות הרפואי, המטופלים וקרוביהם, בנושא השתתפות בני משפחה בסבבים במחלקות.

המחקר הפרוספקטיבי נערך במחלקות רפואה פנימית בישראל. בשלב הראשון, נערכו סבבי מחלקה ללא השתתפות בני המשפחה, ובשלב השני, בני המשפחה לקחו חלק בסבבי המחלקה. לאחר ההתנסות, נמסרו שאלונים לצוות הרפואי (n=26 בשלב ראשון, n=23 בשלב שני), למטופלים (n=26, n=35) ולבני המשפחה (n=32, n=40).

82.6% מהצוות הרפואי, 96% מהמטופלים ו-96.7% מבני המשפחה הביעו גישה חיובית כלפי השתתפות בני משפחה בסבבי המחלקה. הגישה החיובית מצד הצוות הרפואי היתה גדולה הרבה יותר לאחר שחוו את ההתנסות. המטופלים האמינו כי השתתפות בסבבי המחלקות תרמה להבנה טובה יותר של מחלתם, ובני המשפחה חשו כי ההתנסות סיפקה להם את האפשרות לקחת חלק בתהליך קבלת ההחלטות.

החוקרים מסכמים, כי חולים מאושפזים ישמחו אם בני משפחתם ישתתפו בסבבי המחלקות. הצוות הרפואי הסתייג תחילה, אך לאחר החוויה הביע תחושות חיוביות באשר לרעיון. החוקרים מאמינים כי נראה שיש מקום לשקול השתתפות של בני המשפחה בסבבי המחלקות, למרות שיהיה מקום בהתאמת הסבבים לשינויים הדרושים. שינויים אלו עשויים לשפר את שביעות הרצון והתייחסותם של המטופלים לסבבי המחלקות.

Patient Education and Counseling

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה