סטודנטים

גדילה והתפתחות אישית במהלך תקופת ההתמחות (Medical Education)

מחקר חדש בחן את המאפיינים והגורמים הקשורים בגדילה וצמיחה אישית במהלך תקופת ההתמחות.

במסגרת המחקר, ערכו החוקרים סקר בשנת 2003, בקרב 359 עובדים ו-7 מתמחים ברפואה פנימית בארצות הברית. הסקר התייחס לנושאים דוגמאת ההתנסויות במהלך ההתמחות, ונושאים הקשורים בגדילה וצמיחה אישית. לאור הממצאים, פיתחו החוקרים מדד לצמיחה וגדילה אישית. כמו כן, הם ניסו לזהות את הפרמטרים המשפיעים על מדדי גדילה וצמיחה אישית.סה”כ, 281 עובדים (80%) השיבו על השאלונים.

החוקרים מצאו קשר בלתי-תלוי בין מדדי גדילה וצמיחה אישית גבוהים במהלך תקופת ההתמחות, ובין המשיבים שהסכימו כי השתקפות (Reflection) חשובה בתקופת ההתמחות (OR=2.9, 95% CI = 1.1-7.4), מתמחים גברים (OR=2.6, 95% CI = 1.4-4.5), מתמחים שאינם-לבנים (OR=2.2, 95% CI = 1.3-3.9), מתמחים בעלי רצון עז להתפתח מבחינה אישית ומקצועית (OR=2.2, 95% CI = 1.1-4.1), ומתמחים שחשו שהם זוכים לתמיכה רבה מצד האחראי על תכנית ההתמחות (OR=2.1, 95% CI = 1.2-3.9).

פקטורים מנבאים בלתי-תלויים למדדי נמוכים בסולם צמיחה וגדילה אישית, כללו תחושת בידוד רגשי בעבודה (OR=0.4, 95% CI = 0.2-0.7), ומתמחים שציינו התנסויות שליליות או מאכזבות בעלות השפעה רבה (OR=0.4, 95% CI = 0.2-0.9).

לסיכום, הגדילה והצמיחה האישית במהלך תקופת ההתמחות, משתנה מאוד בין מתמחים. תכניות התמחות המכוונות לעידוד גדילה וצמיחה אישית של המתמחים, צריכות להתמקד בגורמים הניתנים לשינוי, הקשורים בגדילה אישית, דוגמאת טיפוח מערכת יחסית תומכת ועידוד Reflections מצד המתמחים.

Medical Education, Volume 40 Page 737 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה