סטודנטים

העדפות מטופלים בנושא תהליכי קבלת ההחלטות הרפואיות (Patient Education and Counseling )

מחקר חדש נועד לבחון את ההתאמה בין העדפות החולים בנושא תהליכי קבלת ההחלטות, ובין ההתנסויות שלהם בתחום, ולבדוק אם קיים קשר למצב הסוציואקונומי ו/או השפעה על איכות הטיפול שקיבלו בעיניי המטופלים.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים סקר בציבור האמריקאי באמצעות שאלונים טלפוניים, בעזרת מחשב.

סה”כ, הושלמו 3,209 שאלונים (שיעור היענות של 72%). 62% מהמשיבים העדיפו להשתתף בתהליך קבלת ההחלטות, 28% העדיפו את גישת תרבות הצריכה (Consumerism), ו-9% העדיפו את הגישה הפטרנליסטית. 70% מהמשתפים דיווחו כי תהליך קבלת ההחלטות נעשה על-פי העדפתם האישית.

החוקרים מצאו כי בין הגורמים הקשורים בניהול תהליך קבלת ההחלטות בהתאם לרצון המטופל, נכללו הכנסה גבוהה (OR=1.59, 95% CI = 1.16-2.16), וטיפול אצל רופא קבוע, שטיפל בחולים בצורה מצוינת או טובה מאוד, בעיניהם (OR=2.39, 95% CI = 1.83-3.11).

לסיכום, קיים קשר בלתי-תלוי בין ניהול תהליך קבלת ההחלטות בהתאם להעדפות המטופלים ובין המצב הסוציואקונומי וכן טיפול אצל רופא קבוע, הזכה להערכה רבה מצד המטופלים. מסיבה זו, החוקרים מאמינים כי מערכות המעודדות המשך טיפול ופיתוח מערכת יחסים בין רופא ומטופל, יסייעו לשיוויון בטיפול הרפואי, מאחר שיסייעו לבצע את תהליך קבלת ההחלטות בהתאם לרצון והעדפות המטופלים.

Patient Education and Counseling

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה