סטודנטים

הכשרת מתמחים להתמודדות עם טיפול בחולה הנוטה למות (J Palliat Med.)

נושא הוראת הטיפול בחולה הנוטה למות כולל חיפוש אחר דרכים במטרה לשלב בין המדע ובין אומנות הרפואה. המטרה הניצבת בפני מחנכי הרפואה היא לפתח תכנית לימודים שתאפשר למתמחים ברפואה פנימית להעריך בצורה טובה יותר את ערכי החולה, ביחד עם היעדים וההעדפות האישיות שלו בכל הקשור לטיפול הרפואי לקראת סיום חייו. בנוסף, התכנית צריכה לכלול הכשרה בנושא מסירות בשורות קשות, דיון בהעדפות החולה בכל הקשור לתזונה והידרציה, ניתוח ממכונת הנשמה, והחייאה, אופן מתן אופיואידים. בנוסף, במסגרת התכנית יימסרו המלצות מתאימות לטיפול בתסמינים שכיחים בחולה הנוטה למות.

במסגרת המחקר הוצגו מקרים ובעיות, שדנו בתוכן המדעי, והסרט Wit, שנועד להעלות את נושאי התקשורת לדיון, כמו גם את הערכת החולה בכללותו, וגישת הטיפול הפליאטיבי.

במחקר השתתפו כל המתמחים ברפואה פנימית וברפואת משפחה, בשנתם השניה להתמחות, ביחד עם כאלו שלקחו חלק בתכנית Fellowship בגריאטריה, בבית חולים קהילתי בדרום קרולינה.

מהתוצאות עולה כי מתמחים העריכו באופן חיובי את תוכן הסמינר והפורמט שלו. השוואה בין התוצאות לפני ואחרי ההתנסות גילו שיפור משמעותי בידע של המתמחים בנושא טיפול בכאב (p<0.001), ניהול תסמינים (p<0.001), והערכת החולה בכללותו (p<0.014). אולם, לא נרשם שינוי משמעותי בכישורי התקשורת לפני ולאחר ההתנסות (p=0.092). עם זאת, הערכה שנערכה לאחר ההתנסות העלתה כי המתמחים האמינו שההתנסות תשפר את כישורי התקשורת שלהם עם המטופלים.

J Palliat Med. 2006 Feb;9(1):82-9

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה