סטודנטים

השפעות לימודי PBL בטווח הרחוק (Medical Education)

לימודי PBL (Program Based Learning) משכו תשומת לב רבה בשנים האחרונות, כדרך הוראה של סטודנטים לרפואה. עם זאת, עדיין קיימת מחלוקת רבה בנושא השפעות שיטת לימודים זו על כישורי הבוגרים. מחקר בקנה-מידה גדול, שפורסם בגליון יוני של Medical Education, השווה בין כישורי בוגרי בתי הספר לרפואה, בין אלו שעיקר לימודיהם הושתת על לימודי PBL, ובין בוגרי בתי הספר לרפואה המקובלים.

מטרת המחקר היתה לבחון את השפעות לימודי PBL בטווח הרחוק, בתחום כישורי המקצוענות של הבוגרים.

במסגרת המחקר נשלחו שאלונים לכל בוגרי בתי הספר לרפואה משנת 1980. המשתתפים התבקשו לדרג את יכולתם בנושא 18 כישורים שהוזכרו בספרות הרפואית.

מהתוצאות עולה כי עבור 14 מ-18 הכישורים נרשמו מדדים גבוהים יותר בקרב בוגרי לימודי PBL. בוגרי PBL האמינו כי הינם בעלי כישורים בין-אישיים טובים בהרבה, כישורים גבוהים יותר בפתרון בעיות, לימוד עצמי, ואיסוף מידע. כמו כן, בוגרי PBL האמינו כי הינם בעלי יכולת לתכנן ולעבוד בצורה יעילה יותר. יכולתם לעבוד ולתכנן בצורה יעילה, גבוהה יותר. לא נמצא הבדל הניתן למדידה בכל הקשור לכישורים האקדמיים, דוגמאת עריכת מחקר או כתיבת מאמר. בוגרי בתי הספר לרפואה המקובלים, האמינו כי להם ידע רפואי רב יותר, בהשוואה לבוגרי PBL.

החוקרים מאמינים כי הממצאים תקפים ומהימנים, ולדעתם הם מעידים על כך שלימודי PBL אינם משפיעים רק על הכישורים האופיניים ללימודי PBL, בהיבטים הבין-אישיים והקוגניטיביים, אלא משפיעים גם על כישורים כלליים, החשובים להצלחה במקצוע הרפואה.

Medical Education, Volume 40 Page 562 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה