סטודנטים

האם תקשורת רופא-חולה המכוונת להעצמת המטופל משפרת את הטיפול הרפואי? (Patient Education and Counseling)

מחקר שנערך בבית חולים אוניברסיטאי באוסטריה, בשנת 2001, שימש לבחינת תוצאות שיפור התקשורת, המכוונת להעצמת המטופל, במטרה לשפר את תהליך החלמתו לאחר ניתוח.

החוקרים העריכו את השפעות תכנית הכשרה לפיתוח כישורי תקשורת המכוונת לרופאים, פיזיותרפיסטים ואחיות, ביחד עם אירגון מחדש של מסגרות המידע לחולה. הם השוו את התוצאות הקליניות לאחר 4 סוגי ניתוחים (מעקפים, הצבת סטנט, הכנסת תותב מלאכותי, או שילוב של אלו) בקרב 100 חולים ששימשו כביקורות ו-99 חולים בקבוצת ההתערבות. שני פרמטרים אובייקטיבים ושני פרמטרים סובייקטיבים שימשו לניתוח הנתונים דרגת הטיפול בתיקנון למשך השהות בבית החולים, שכיחות סיבוכים לאחר הניתוח, מצב בריאות סובייקטביי ושביעות הרצון הסובייקטיבית מהטיפול שניתן.

החוקרים מצאו כי משך השהות בבית החולים היה קצר יותר בקבוצת ההתערבות (ביום אחד), שכיחות הסיבוכים לאחר ניתוח ירדה ב-15%, המעבר לטיפול בדרגה פחות אינטנסיבית היה מהיר יותר, ונרשם שיפור באיכות התקשורת מצד הרופאים והאחיות.

לסיכום, תקשורת מקצועית המכוונת להעצמת המטופל, כך שייקח חלק בתהליך החלמתו יכולה להשפיע על התוצאות הקליניות. החוקרים מאמינים כי הכשרת הצוות הרפואי ואירגון מחדש של מסגרות התקשורת עשויות לשפר בצורה יעילה את הטיפול הרפואי.

Patient Education and Counseling , Volume 60, Issue 2, May 2006, Pages 299-306

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה