סטודנטים

גורמים המשפיעים על אופי הלימודים בתקופת ההתמחות (Medical Education)

ניסיון קליני הוא מרכיב עיקרי בהכשרה הרפואית, אך לא כל המתמחים מגיעים לתוצאות הדרושות והצפויות. מחקר חדש התמקד בנושא תהליכי הלמידה במהלך ההתמחות. החוקרים שיערו כי החוויה הלימודית במהלך ההתנסויות הקליניות מושפעת הן ממאפייני המתמחים, מאפייני תנאי הלימודים ומשמעות האינטראקציה ביניהם.

המחקר התמקד בתפיסות ובפירושים של המתמחים ושל הרופאים האחראים עליהם, בנושא ההתנסויות הקליניות של התמחים, שיטות מחקר איכותיות שימשו לאיסוף וניתוח הנתונים. בין היתר, הסטודנטים ליוו את הרופאים במהלך הטיפול, ונעזרו בשאלונים מובנים שנערכו הן עם המתמחים והן עם האחראים עליהם.

מניתוח התוצאות עולה כי 5 מרכיבים עיקריים השפיעו על החוויה הלימודית במהלך ההתמחות. מרכיבים אלו משקפים את הדינמיות בסביבה הקלינית, הדורשת באופן מתמיד להגדיר ולמצוא את מיקומם. המטרה של ההתמחות (עבודה מול לימוד), הגישות של הרופאים האחראיים (הערכה מול הדרכה), תרבות תנאי הלימודים (לימודים המכוונים לעבודה, מול לימודים המכוונים להכשרה), גישות המתמחים ללימוד (גישה פסיבית מול גישה אקטיבית), ואופי תהליך הלמידה (בלתי-פורמלית מול פורמלית).

מודל המרכיבים מציע מסגרת קונספטואלית לניתוח והבנת לימודי המתמחים במהלך ההתמחות. המודל אינו תורם רק לבסיס התיאורטי של הלימודים הקליניים, אלא עשוי לשמש גם במטרה לשפר את איכות ההוראה במהלך ההתמחות, וכן לשפר את דרגת ההשגחה והתמיכה מצד הרופאים האחראיים.

Medical Education, Volume 40 Page 908 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה