סטודנטים

השימוש במחשבי כף-יד בבחינות מעשיות (Medical Education)

השימוש במבחני OSCE (Objective Structured Clinical Examination), המבוססים על רשימת משימות המבאות בכתב, מלווים בבעיות שונות, דוגמאת כתב-יד לא-קריא, שמות סטודנטים ו/או מספרי תעודות זהות חסרים, ורשימות שאבדו. חישוב והכנסת התוצאות אינה רק גוזלת זמן, אלא גם חשופה לטעויות אנוש, ולעיתים רחוקות ניתנים משובים לסטודנטים.

בכדי להתמודד עם בעיות אלו, הועלתה האפשרות להשתמש במחשבי כף-יד (PDA) ותוכנת HaPerT במקום הרשימות המוגשות על דפי נייר, ולספק תוצאות אוטומטיות ומשובים לסטודנטים. מחקר חדש נועד לבחון את השימוש במערכת להערכת כישורי הסטודנטים, המושתת על מחשבי כף-יד.

השימוש במערכת המבוססת על מחשבי כף-יד, נבחן מבחינת התועלת, היעילות, ושביעות הרצון של המשתמשים. יעילות השימוש במערכת נקבע על-פי השוואת תוצאות מבחני OSCE שנערכו בשנת 2003 (בשיטה המבוססת על דפי נייר בכתב), עם מבחנים חוזרים שנערכו בשנים 2004 ו-2005 (ומבוססים על מחשבי כף-יד). תועלת השימוש במערכות אלו נבחנה לפי חישוב כמות הזמן שנדרשה לארגן את הלוגיסטיקה של שני מבחני OSCE עוקבים בשיטת PDA, ולמסור את התוצאות והציונים, בהשוואה לזמן שנדרש לטפל במבחני OSCE המבוססים על נייר. את שביעות הרצון של המשתמשים העריכו החוקרים באמצעות שאלונים.

מבחני t-test שימשו להשוות בין ממוצע הציונים שהושג ע”י סטודנטים במבחני OSCE המבוססים על PDA, עם מבחנים המבוססים על נייר. מהממצאים עולה כי ההבדל ביעילות של שתי הגישות לא היה בעל משמעות סטטיסטית. מבחינת התועלת, החוקרים מצאו כי הזמן הדרוש להערכת מבחני OSCE המבוססים על PDA היה קטן יותר ב-77% בשנת 2004, וב-93% בשנת 2005. משובי הבוחנים אודות מבחני OSCE זכו להערכה חיובית בצורה בולטת. הערכות באמצעות מחשבי כף-יד היו דומים ביעילותם, ובעלי תועלת רבה יותר, מהערכת המבוססות על ניירות בבחינות מעשיות, וזכו להערכה גבוהה מצד הבוחנים.

Medical Education, Volume 40 Page 855 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה