סטודנטים

הערכת שיטת לימוד על-בסיס מקרים בראומטולוגיה (Rheumatol Int.)

במטרה לשפר את ההתנסויות הקליניות של סטודנטים לרפואה בשנים המוקדמות, פותחה שיטת לימודים המבוססת על רישומי חולים אמיתיים, כתוספת להרצאות. השיטה התבססה על סביבת לימודים חדשה deweb.Train. אופטימיזציה של סביבת הלימוד נמצאה דומה בחשיבותה בקרב המורים והתלמידים, ומציעה מספר יתרונות.

תכנית הלימודים נבדקה במהלך 3 קורסי ראומטולוגיה עוקבים, הראשון היה קורס רשות, שני האחרונים היו חובה. עבור כל אחד משלושת הקורסים, עקבו החוקרים אחר אינטנסיביות ותכיפות השימוש במערכת מצד הסטודנטים. בנוסף, הסטודנטים השיבו על שאלונים באשר לציפיות וההתנסויות שלהם מול המערכת.

בקורס הרשות הראשון, 39 מ-92 סטודנטים סיימו לפחות מקרה אחד ופתרו סה”כ 187 מקרים (בממוצע, 4.8 מקרים מתוך 12 מקרים). בקורס השני ובקורס השלישי, כל הסטודנטים (60 ו-56, בהתאמה) סיימו לפחות את 20 המקרים הנדרשים (בממוצע, 22.5 ו-29.3 מקרים מתוך 31 מקרים, בהתאמה). על מרבית המקרים עברו הסטודנטים פעמיים, כהכנה לבחינות הסופיות. בכדי להתמודד עם מקרה אחד, נזקקו הסטודנטים ל-9 דקות בממוצע.

החוקרים מצאו קורולציה חיובית בין מספר המקרים עליהם עבר כל סטודנט, ובין הציון בבחינה (30%, 73% ו-95%, עבור הקורס הראשון, השני והשלישי, בהתאמה).

אין ספק כי הממצאים עלו על הציפיות של הסטודנטים בנוגע לתועלת המערכת, בנוסף להרצאות, וכהכנה לעבודתם כרופאים, כמו גם במהלך תקופת הלימודים. מערכת הלימודים המבוססת על מקרים, הינה כלי חדש ללימודי סטודנטים בתחום ראומטולוגיה. היתרונות העיקריים של המערכת כוללים את המאמץ המינורי הנדרש בכדי ליישם תכנית זו.

Rheumatol Int. 2006 Aug;26(10):942-8. Epub 2006 Jan 24

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה