סטודנטים

בחינת השפעות לימודי PBL בין-מקצועיים על גישות סטודנטים במקצועות הבריאות (Medical Education)

מחקר שפורסם בגליון יוני של Medical Education, נועד לבחון את השיפור בהתייחסות לשיתוף פעולה בין-מקצועי של סטודנטים במקצועות הבריאות, בעקבות הוספת לימודי PBL בין-מקצועיים, בעזרת חולים אמיתיים, לתכנית הלימודים.

במסגרת המחקר שולב במסגרת תכנית הלימודים, מודל ייחודי, הכולל 5 מפגשי PBL. המודל הוכנס למערך הלימודים של סטודנטים לרפואה, אחיות וסטודנטים לפיזיותרפיה. קבוצות הדיון כללו סטודנטים ממקצוע אחד בקבוצת הביקורת, ואילו בקבוצת ההתערבות נכלל מספר שווה של סטודנטים מכל מקצועות הבריאות.

באמצעות סולם Education Perception Scale Interdisciplinary העריכו החוקרים את השיפור בהתייחסות לשיתוף פעולה בין-מקצועי. מטופלים, חברי פקולטה וסטודנטים, העריכו את התכנית והביעו את דעתם.

במחקר השתתפו 177 סטודנטים, שחולקו לאחת מ-16 הקבוצות, כולן השלימו את התכנית, 8 שימשו כקבוצות ביקורת ו-8 כקבוצות התערבות. החוקרים זיהו שיפור משמעותי בגישה הכללית של סטודנטים זכרים בקבוצת ההתערבות, ובגישות בנושא הכישורים והאוטונומיה של כל פרט במקצוע שלו, בקבוצת ההתערבות. לא נרשמו שיפורים משמעותיים בקבוצת הביקורת. במהלך המחקר לא נחשפו השפעות שליליות כלשהן בעקבות השימוש בחולים אמיתיים.

לסיכום, שילוב תכנית חינוך בין-מקצועית במערך הלימודים, המושתת על חולים אמיתיים, עשויה להשפיע על הגישות הבין-מקצועיות של אנשי מקצועות הבריאות. מדד Interdisciplinary Education Perception Scale עשוי להיות מדד מתאים להערכת השפעות אלו.

Medical Education, Volume 40 Page 555 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה