סטודנטים

השימוש במקרים מצולמים להערכת כישורי תקשורת רפואיים (Patient Education and Counseling)

השימוש במקרים מצולמים בוידאו במבחני OSVE (Objective Structured Video Examination) נועדה להעריך את ההיבטים הקוגנטיביים בבסיס התקשורת הסמויה באמצעות שאלות בנושא ידע, הבנה ותפקוד. החוקרים העריכו את מהימנות מבחן OSVE.

במחקר השתתפו סטודנטים לרפואה בשנה השלישית ללימודיהם מאוניברסיטת אמסטרדם, שענו על שאלות קצרות בנושא 3 מקרים מצולמים, בתחומי איסוף פרטים אודות ההיסטוריה הרפואית, מסירת בשורות רעות, וקבלת החלטות. מבין 200 המשתתפים, 116 השלימו את כל שלוש המקרים המצולמים. כמחצית מכלל המבחנים דורגו באופן בלתי-תלוי ע”י שני בוחנים. החוקרים העריכו את מהימנות ההערכה, המהימנות בין הבוחנים, והקשר בין שלושת סוגי המקרים המצולמים.

תוצאות המבחנים העלו פיזור נורמלי. הסטודנטים הציגו יכולת טובה יחסית בנושא איסוף פרטי ההיסטוריה הרפואית, אך יכולת לא טובה בנושא קבלת החלטות ושאלות בנושא הבנה. מהימנות ההערכה היתה מתקבלת על הדעת (G=0.66). ניתן לשפר את הכלי באם מבחן OSVE יכלול עד 7 מקרים. המהימנות בין הבוחנים היתה טובה מאוד (G=0.93).

לסיכום, הערך המוסף של מבחני OSVE הוא בתמונה שמספק אודות הבסיס הקוגנטיבי הסמוי מאחורי התקשורת הסמויה בסוגי ייעוצים שונים, הנובע מרמות ידע, הבנה ותפקוד שונים. החוקרים מוסיפים כי תוצאות מבחן OSVE עונות על קריטריוני מבחן פסיכומטרי, המאפשרים להבחין בין תפקוד הולם ותפקוד בלתי-מספיק של הסטודנטים. המהימנות הגבוהה בין הבוחנים מעידה על כך שניתן להסתפק בבוחן אחד.

Patient Education and Counseling, Volume 60, Issue 1, January 2006, pages 24-31

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה