סטודנטים

עד כמה ילדים מבינים נושאים רפואיים? (Patient Education and Counseling)

מחקר חדש נועד לבחון עד כמה ילדים מבינים נושאים הקשורים ברפואה, ובאופן זה להעריך את המוכנות לתקשורת דו-סיטרית בנושאים אלו.

הנתונים נאספו דרך 14 קבוצות מיקוד שנערכו בילדים בגילאי בית-ספר בפינלנד, בגילאים 7-8, 10-11 ו-13-14 שנים. קבוצות המיקוד עסקו בעיקר בטיפול התרופתי במחלות. החוקרים ערכו ניתוח אינדוקטיבי ודדוקטיבי בכדי לפרש את הממצאים.

מהמחקר עולה כי הילדים במחקר הציגו רמת ידע שטחית וגישה שלילית בנושא טיפול רפואי. מאוצר המילים הרפואי בו השתמשו הילדים, הבינו החוקרים כי הילדים אינם מבינים את כל המידע שהוצג להם במלואו. הילדים הבינו שקיימים סכנות בטיפול תרופתי, ונראה כי הבנה זו היתה רבה יותר עם העליה בגיל הילדים.

ממצאי המחקר מצביעים על הצורך בחינוך ילדים בנושא טיפול תרופתי. בנוסף לחינוך רפואי במסגרת בית הספר, רופאים צריכים לקחת חלק בעניין ובאמצעות תקשורת ישירה, המכוונת לילדים, לדון עימם בנושא טיפול תרופתי ברמה קוגנטיבית מתאימה, בכדי לשפר את רמת ההבנה והכישורים בנושאי בריאות.

Patient Education and Counseling, Volume 60, Issue 2, February 2006, pages 171-178

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה