סטודנטים

שביעות הרצון והמצוקה של המטופלים אל מול הציפיות של הצוות הרפואי (Patient Education and Counseling)

שביעות הרצון של המטופלים משמשת יותר ויותר למדידת והערכת הטיפול בחולים בבית החולים. מחקר חדש נועד להעריך את שביעות הרצון בנושאי תקשורת, תמיכה ודרגת החרדה והדיכאון בקרב מטופלים, ולהשוות את הדיווחים של החולים עם הציפיות של הצוות הרפואי.

176 חולים (93%) ו-52 אחיות (80%), השלימו שאלון דומה, בו נמדדה דרגת שביעות הרצון בסולם של 5 נקודות (0-4), ודרגת החרדה והדיכאון נמדדה לפי סולם HAD (Hospital Anxiety and Depression).

שביעות הרצון בנושא התקשורת מול האחיות (3.4) והרופאים (3.0) היתה גבוהה יותר מהמצופה מצד הצוות הרפואי (2.9 ו-2.4, בהתאמה) (p<0.01). הצוות הרפואי ציפה לדרגת חרדה גבוהה יותר (2.3 לעומת 1.5, p<0.01). מדדי HAD לבדיקת רמות החרדה היו גבוהים יותר בקרב המטופלים, בהשוואה לאוכלוסיה הכללית, ונמצאה קורולציה שלילית בין מדד HAD ובין דרגת שביעות הרצון.

לסיכום, במרבית המקרים המטופלים הביעו דרגת שביעות רצון גבוהה מהתקשורת והתמיכה של הצוות המטפל. הצוות הרפואי לא העריך דיו את דרגת שביעות הרצון של המטופלים, והעריך ביתר את רמת החרדה של החולים. החוקרים מוסיפים כי הכרת דרגת שביעות הרצון של החולים חשובה מאוד לתקשורת משביעת רצון עם הצוות הרפואי, היענות לטיפול, ולצמצום חששות הצוות המטפל באשר לטיפול בחולה.

Patient Education and Counseling, Volume 63, Issues 1-2, October 2006, Pages 118-125

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה