סטודנטים

פרופיל בוגרי בתי ספר לרפואה בישראל בשנים 1981-2000 (מתוך IMAJ)

סקר שנערך ע”י מוסד שמואל נאמן למחקר מתקדם במדע וטכנולוגיה סיכם 20 שנות לימודי רפואה בארבעת בתי הספר לרפואה בישראל, כצעד הראשון במיפוי המצב הקיים של החינוך הרפואי בישראל, והכנת הקרקע לתכניות חינוך רפואי בנושא קבלת החלטות. הסקר נועד לאפיין את הרקע האקדמי של הבוגרים, להעריך את גישתם לתכניות לימודי הרפואה הנוכחיים ותכניות אלטרנטיביות, ולבחון תת-קבוצות של בוגרים על-פי מין, בית הספר לרפואה, השכלה תיכונית וכדומה.

בסקר נכללו בוגרים מארבעת בתי הספר לרפואה שסיימו את לימודיהם בין השנים 1981 ו-2000, במדגם של 1:3. החוקרים שלחו שאלונים בדואר, כל בוגר שלישי קיבל שאלון עם שאלות פתוחות וכמותיות בסולם של 1-5. שיעור ההיענות עמד על 41.3%.

הסקר צייר את תמונת הפרופיל הדמוגרפי של הבוגרים במהלך תקופה של 20 שנים, הרקע החינוכי והאקדמי הקודם, תארים אקדמיים נוספים, שביעות רצון, והצעות לתכניות לימודי רפואה בעתיד.

הפרופיל של בוגרי רפואה בישראל היה הומוגני ברובו מבחינת מצב דמוגרפי, עם הבדלים קטנים בין ארבעת בתי הספר לרפואה. לאור ההמלצות של הבוגרים, וכביטוי לצרכים המשתנים במערכת הבריאות ומקצוע הרפואה, בתי הספר לרפואה צריכים לשקול תכניות רפואה אלטרנטיביות, דוגמאת תואר במדעי החיים בעקבות לימודי MD, או תכניות לימודים המשלבות רפואה עם מקצועות כמו משפטים, הנדסה, מדעי המחשב וכו’.

IMAJ 2005: 7: May: 292-297

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה