סטודנטים

מחסור חמור ברופאים גריאטרים צפוי בקנדה (Journal of the American Geriatrics Society )

מחסור בסטודנטים ומתמחים ברפואה גריאטרית גורם למחסור ברופאים גריאטרים בקנדה, אשר עלול לגרום לפגיעה ברמת שירותי הבריאות לאוכלוסיה הקשישה. כך עולה ממחקר קנדי המוצג בגליון ספטמבר של Journal of the American Geriatrics Society .

המחברת הראשית, ד”ר סוזאן טוריב מדווחת כי פחות ופחות רופאים נכנסים לתכנית האימון של הרפואה הגריאטרית. במקביל, מס’ רופאים גדול פורש מהמקצוע דבר שיביא בעשור הקרוב למשבר גדול, שכן מס’ הקשישים כידוע הולך וגדל בהתמדה…

מטרת המחקר הייתה לבדוק את הסיבות לבחירה ואי בחירה של מסלול הגריאטריה, מתוך נקודת הריאות של סטודנטים לרפואה, מתמחים ברפואה פנימית, חניכים ברפואה גריאטרית ומומחים בגריאטריה.

ע”פ הערכות החוקרים יש כיום פחות מ-200 מומחים לגריאטריה בהשוואה לצורך צפוי של בין 512 ל-607 ב-2006. כאשר מידי שנה מצטרפים בין 4-9 מתמחים חדשים, ותחת הגידול הצפוי באוכלוסיה הבוגרת מעל גיל 65 בקנדה, ופרישה צפוייה של רופאים מומחים, המחסור הקיים כבר היום צפוי לגדול באופן משמעותי ביותר.

ד”ר טוריב מסכמת שבמדיה ומס’ המצטרפים להתמחות הגריאטרית לא יעלה, ייגרם קושי רב לטפל באופן הולם בקשישים תשושים עם מצב רפואי מסובך. עיקר הטיפולים באוכלוסיה זו מתבצע כעת ע”י רופאי המשפחה שגם מספרם לא מספק במס’ איזורים רבים בקנדה. ללא עזרתם של המומחים הגריאטרים  יקשה עוד יותר על רופאי המשפחה לטפל בפציינטים הקשישים שלהם.

לכתבה המלאה במדסקייפ

הערת המערכת: למרות שמדובר כאן בקנדה חשבנו שיש מקום להציג המימצאים הללו גם אצלנו מתוך הערכה שהמגמות המסוכנות המתוארות בדיווח זה עלולות להתקיים גם במקומותינו…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה