סטודנטים

עמדות אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש כלפי ער”ן

שירותים של עזרה נפשית באמצעות הטלפון השתלבו במערך הקהילתי של שירותי בריאות הנפש בממדים גדלים והולכים החל משנות הששים בארצות הברית

מספר גורמים עשויים להסביר את הפופולריות של שירותי העזרה הנפשית דרך הטלפון, ביניהם, השמירה על אנונימיות בפניה, המסייעת להתגבר על מחסומים של בושה מפני קבלת עזרה, זמינות גבוהה בכל שעות היממה, עלות נמוכה ועוד.

מחקר חדש נועד לבחון את הידע והעמדות של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, בכל קשור לפעילותה של ער”ן, והקשר שבין הידע והעמדות עם מאפייני המשיבים. במחקר השתתפו 84 אנשי מקצוע.

מהתוצאות עולה כי 56% העריכו כי הידע שלהם אודות ער”ן הוא רב או רב-מאוד. המקורות העיקריים לרכישת הידע על ער”ן הם עמיתים למקצוע ורדיו. 91% מהמשתתפים האמינו כי ער”ן הוא שירות חיוני במערך בריאות הנפש, 70% האמינו כי המתנדבים עשויים להיות יעילים לא פחות מאנשי מקצוע.

פסיכיאטרים ואחיות פסיכיאטריות הציגו עמדות חיוביות יותר כלפי ער”ן, בהשוואה לפסיכולוגים ועובדים סוציאליים. עובדים ותיקים יותר בתחום הטיפול הכירו טוב יותר את ער”ן והיו מנוסים יותר בטיפול במטופלים שפנו לער”ן.

ער”ן אגודה ישראלית לעזרה ראשונית נפשית בטלפון, נתניה 2004, 14 עמ’

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה