סטודנטים

סקירת תכניות הוראה חונכות לסטודנטים לרפואה ולרופאים (Medical Teacher)

תכניות הוראה וחונכות (Mentoring) מהוות כלי חשוב בתחום הרפואה להכשרת ולימוד סטודנטים ורופאים צעירים. סקירה חדשה נועדה לבחון את סורי תכניות ההוראה המובנות הקיימות עבור רופאים וסטודנטים, לזהות את היעדים של התכניות הללו, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך, ולגבש מסקנה אודות יעילות התכניות הללו והתועלת המופקת מהן.

החוקרים ערכו סריקה ספרותית במאגרי המידע של Medline בתקופה שבין 1966-2002, וחיפשו אחר צירופים הכוללים את מילות המפתח הבאות (1)  Mentor*, ביחד עם Program*, ו-Medical Student

(2) Mentor*, ביחד עם Program*, ו-Physician.

למרות שהתקבלו 162 פירסומים, רק 16 מאמרים (9 עבור סטודנטים לרפואה ו-7 עבור רופאים) ענו על הקריטריונים המתודולוגיים של הסקירה.

המטרות העיקריות הן לשפר את הכישורים המקצועיים במחקר ובהתמחות, ולבנות מערך מקצועי.

במרבית המקרים, הערכת התכנית פורסמה באופן תיאורי, כאשר לרוב ראו בתכניות אלו עניין רב, עם שביעות רצון רבה. החוקרים לא זיהו דיונים באשר ליתרונות תכניות ההוראה עבור המחנכים, או התייחסות ליעילות ותועלת התכניות הללו.

למרות שהתוצאות נראות מבטיחות, דרושות תכניות פורמליות יותר, עם רשימת יעדים ברורה, והערכת ההצלחות האישיות של המשתתפים, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. כמו כן, יש לבחון את נושא העלות מול התועלת של תכניות ההוראה הללו.

Medical Teacher, Volume 28, Number 3, May 2006, pp. 248-257(10)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה