סטודנטים

חשיבות התנסויות קליניות מוקדמות בלימודי רפואה (Medical Teacher)

סקירה סיסטמית חדשה נועדה לבחון את התוצאות של חשיפה מוקדמת להתנסויות בקליניקה ובקהילה, במסגרת לימודי הרפואה. מטרת הסקירה היתה לאסוף את המחקרים בנושא, לנתח את התוצאות ולהפיק את המסקנותף לזהות את נקודות החוזק ואת המגבלות של המחקרים שנערכו עד כה, ולזהות יעדים למחקרים בעתיד.

החוקרים סקרו מאגרי מידע רבים, וביניהם BEI, ERIC, Medline, CINAHL ו-EMBASE, כמו גם ביטאונים רפואיים רבים. בסקירה נכללו כל המחקרים האמפיריים שהתייחסו לחשיפה מוקדמת בלימודי מקצועות הבריאות, כולל מאמרים שאינם בשפה האנגלית.

שני חוקרים סקרו ובחרו את המחקרים המתאימים, ואספו אותם למסד נתונים של Access.

חשיפה מוקדמת הגבירה את המוטיבציה ואת שביעות הרצון של הסטודנטים. כמו כן, החשיפה המוקדמת סייעה לסטודנטים הצעירים להתאקלם בסביבה הקלינית, לפתח מקצועיות ותרמה לבטחונם באינטראקציה עם חולים. הניסיון שרכשו סייע להם להעריך את הכישורים שרכשו ולפתח זהות מקצועית.

החשיפה המוקדמת חיזקה את חווית הלימוד של הסטודנטים, והפכה את הלימודים ל”מציאותיים” יותר ורלוונטים לשימוש קליני. הסטודנטים למדו אודות מבנה ותפקוד מערכת הבריאות, ונחשפו לחשיבות הרפואה המונעת ותפקיד הרופאים.

ההתנסות תרמה גם ללימודים ביו-רפואה ומדעי התנהגות, ותרמה לפיתוח מיומנויות תקשורת וכישורים קליניים בסיסיים.

התנסות קלינית בשלב מוקדם הגבירה את הפניה של הבוגרים למרכזי רפואה ראשוניים, אך הדבר היה נכון בעיקר במחקרים מארה”ב, בה רעיון זה שימש במיוחד למטרה זו.

לסיכום, התנסות קלינית מוקדמת מסייעת לסטודנטים לרפואה להתחבר למקצוע שבחרו. הם רוכשים ניסיון לא קטן, שמסייע להם להסתכל על הלימודים בזוית מציאותית ורלוונטית יותר ואף עשוי לסייע להם בבחירת המסלול בעתיד. התנסות המוקדמת עשויה להשפיע גם על חוויותיהם של המורים והמטופלים.

Medical Teacher, Volume 28, Number 1, February 2006, pp. 3-18(16)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה