למרות שכישורי החייאה בסיסיים (Basic Life Support BSC) חשובים מאוד לסטודנטים לרפואה, בכל העולם תועדו מספר קטן מאוד של תוכניות לימוד כישורי בסיסיים אלו ואין ספק כי יש מקום ליישם תוכניות טובות יותר להקניית כישורים בסיסיים בהחייאה לסטודנטים.
מחקר חדש נועד לבחון את התוצאות של שני מודלים ללימוד כישורי BLS כחלק מתכנית הלימודים בשנה הראשונה ללימודי רפואה.
החוקרים יישמו מודל ללימודי כישורי BLS בשנה הראשונה במהלך 6 שנים (1997-2003), כאשר תכני הקורסים התבססו על ההנחיות שפורסמו ב-European Resuscitation Council Guidelines.
מבחני OSCE ומבחן עיוני שימשו את החוקרים לבחון את מיומנויות ביצוע פרוצדורות BLS.
בכדי להעריך את המודלים החוקרים בחנו את תוצאות המבחנים של הסטודנטים, ביחד עם שאלונים אנונימיים שמולאו ע”י הסטודנטים. מהתוצאות עולה כי 1760 סטודנטים השתתפו בקורס, כאשר זמן הלימוד של כל סטודנט נע בין 21 ו-29 שעות. שיעור הנכשלים היה נמוך מאוד (1.0-2.2%). הסטודנטים היו מרוצים מאוד מהמודל במהלך 6 השנים.
המודל אותו בחנו החוקרים להקניית מיומנויות BLS במהלך השנה הראשונה ללימודי רפואה, כלל 9 שעות של לימודים תיאורטים ו-12-20 שעות של תרגול מעשי, שנערכו בקבוצות של 12-17 סטודנטים.
מתוצאות המבחנים עולה כי כישורי הסטודנטים בסיום הקורס היו מספיקים לבצע פרוצדורות BLS, והסטודנטים מצידם היו מרוצים מאוד מהקורס.
Medical Teacher, Volume 28, Number 2, March 2006, pp. e49-e58(1)
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!