התנהגות מקצועית, שהיא אחד המרכיבים במקצוענות, הינה תחום בחינוך הרפואי שהיווה מקור לחשש בקרב מחנכים ברפואה מזה זמן רב. באוניברסיטה באנקרה, תורכיה, ביקשו להגביר את המודעות של סטודנטים למקצועיות מבחינת הזהות, הערכים, האחריות ומערכת היחסים שבין רופא וחולה.
באוניברסיטה מקבלים את הסטודנטים החדשים בטקס פתיחה ביום הארשון ללימודים וחודשיים לאחר מכן, הסטודנטים משתתפים בקורס הקרוי “Health-Illness Concepts and Medical Professional Identity“. הסטודנטים דנים בנושאים הניתנים להם כתרחישים או ויכוחים.
מטרת מחקר חדש היתה לבחון אם הקורס מביא לשינוי חיובי בגישות הסטודנטים, המצביע על שימור מאפיינים אלו המצביעים על מקצוענות. ביום הראשון והאחרון של הקורס נמסר שאלונים לכלל הסטודנטים. כל שינוי חיובי באחד המאפיינים שזוהה בין שני השאלונים נחשב להשגת אותה תכונה.
החוקרים מצאו כי בכל 7 התכונות נרשם שינוי חיובי בגישות הסטודנטים. שינויים חיוביים נעו מ-48% ל-84% וכולם היו בעלי משמעות סטטיסטית. באמצעות שיטות אינטראקטיביות הצליחו להביא לשינויים במודעות ובגישות המקצועיות באחוזים גדולים יותר.
Medical Teacher, Volume 28, Number 1, February 2006, pp. 36-39(4)
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!