סטודנטים

הערכת סטודנטים לרפואה את החוויה הלימודית לאחר ליווי חולי-חוץ (Medical Education)

מספר בתי ספר ביפן החלו לאחרונה בהתנסויות חינוכיות בהן סטודנטים לרפואה מתלווים לחול-חוץ במהלך כל ביקורם בבתי החולים, במטרה לשפר את גישות סטודנטים לרפואה הממוקדות בחולה.

מטרת המחקר היתה להעריך את התהליך ותוצאות ההתנסויות הלימודיות של סטודנטים לרפואה בשנה חמישית המתלווים לחולי חוץ.

המחקר נערך באמצעות שאלון שאלות פתוחות, קבוצות מיקוד והערכה בכתב של הסטודנטים לרפואה. 99 סטודנטים השלימו את השאלון, 19 השתתפו ב-3 קבוצות מיקוד ו-46 חולים השתתפו בהערכה.

מהתוצאות עולה כי סטודנטים רבים היו סקפטיים באשר למטרות ההתנסות. החוקרים הצליחו לזהות את דעות הסטודנטים בהיבטים שונים של ההתנסות, כמו היחס בין מספר הסטודנטים לחולים, ובאם הסטודנטים צריכים להסתובב עם חלוק לבן או לאו. נראה כי קיים קונצנזוס בקרב סטודנטים לרפואה באשר לחשיבות תדריכים לאחר ההתנסויות. סטודנטים השיגו תוצאות לימוד שונות בתלות בהתנסות האישית שחוו.

מהסקר שנערך בין הסטודנטים עולה כי 49% היו מרוצים מההתנסות, 6% לא היו מרוצים ו-43% לא נכנסו לאף אחת משתי הקטגוריות הללו. בניגוד לכך, החולים היו שבעי רצון לחלוטין מההתנסות עם מדד ממוצע של 4.2 מתוך 5 בסולם Likert. חלק מהסטודנטים הביעו את דאגותיהם מפני חשש שיהוו נטל על החולים, בעוד שחולים רבים סיפרו כי זכו לתמיכה רגשית הודות לליווי הסטודנטים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי גישה משולבת להערכת התכנית באמצעות שיטות איכותיות וכמותיות הינה שימושית בהערכת התהליך ותוצאות התנסות חינוכית חדשה זו. יש לקחת את התוצאות בחשבון לשיפור האיכות בתחום זה במסגרת נושאי הלימוד. 

Medical Education  Volume 40 Page 158  –   

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה