סטודנטים

השפעות התנסויות קליניות שליליות במהלך הלימודים על סטודנטים לרפואה (Medical Teacher)

מחקר חדש נועד לבחון את ההשלכות ודרכי ההתמודדות של סטודנטים לרפואה לאחר התנסויות קליניות שליליות במהלך לימודיהם.

החוקרים השתמשו בשאלון ארצי שנשלח לכלל הסטודנטים לרפואה בניו-זילנד. 83% מהסטודנטים מילאו את השאלון (1384/1660). שני שליש מהסטודנטים חוו התנסות שלילית אחת לפחות, כאשר השפלה היתה ההתנסות השלילית השכיחה ביותר ובעלת ההשפעה הגדולה ביותר. יתרונות מיניים לא-רצויים, טיפול לא-הוגן על בסיס מגדר או גזע השפיעו פחות על מרבית הסטודנטים.

מרבית הסטודנטים נזקקו למספר שעות או מספר ימים בכדי להתגבר על החוויה השלילית ולאחר מכן רובם נמנעו מלהיפגש עם אותו אדם או מחלקה.

כמחצית מהסטודנטים חיפשו עזרה. רק 25% חשו שהחוויה הגבירה את המוטיבציה שלהם למוד, בעוד ששישית מהסטודנטים הללו טענו כי החוויה גרמה להם לשקול פרישה מלימודי הרפואה. האחראיים העיקריים לחוויה השלילית היו רופאים בכירים או אחיות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי השפלה היא החוויה שהשפיעה בצורה המשמעותית ביותר על הסטודנטים, ופגעה באופן משמעותי בלימודים. הם מוסיפים כי קיימת שכיחות מדאיגה של התנהגות לא-מקובלת בבתי ספר לרפואה, ולא רק מצד הרופאים.

Medical Teacher, Volume 28, Number 2, March 2006, pp. 129-135(7)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה