סטודנטים

השפעות המשובים וההשגחה בסבבים הקליניים (Medical Education)

השגחה ומשובים הם כלים חשובים התורמים לסביבה הלימודית וניתן לשפר את תדירות ואיכות השימוש בכלים אלו. הערכה היא כלי חזק מאוד באמצעותו ניתן להשפיע על לימודי הסטודנטים ושיטות הלימוד של הרופאים המלמדים, ובאופן זה להשפיע על סביבת הלימודים.

מחקר חדש נועד לבחון את תכנית ההערכה בזמן הלימודים ולבדוק את השפעותיה על ההשגחה והפידבק.

במחקר השתפו 8 סטודנטים ביחד עם 9 אנשי צוות ו-8 מתמחים בסבב הקליני במחלקה הפנימית במרכז רפואי באמסטרדם.

מהתוצאות עולה כי למרות שהסטודנטים חפצו בהשגחה רבה יותר והגדלת הפידבק מצד הרופאים האחראים, לעיתיםי רחוקות הם העלו בקשה כזאת. הסטודנטים, המתמחים והצוות הרפואי לא הצליחו לשלב את מכלול הכישורים שנכללו בתכנית ההערכה בזמן הלימודים. כאשר הצוות הרפואי והמתמחים נתנו פידבק לסטודנטים, לעיתים רחוקות הם נתנו הערכות גבוליות או הכשילו סטודנטים.

בהתייחס למחקר טוענים החוקרים כי אם מעוניינים להמשיך בתכנית כזו, חייבים לעקוב אחר יישומה. כמו כן, חשוב למסור את מלוא האינפורמציה אודות התכנית ולהבטיח שהמידע יינתן שוב ושוב. תכנית הערכה הכוללת הערכה של מספר כישורים אישיים אינה מגבירה באופן אוטומטי את תשומת הלב הניתנת לכישורים אלו מבחינת השגחה על הסטודנטים ופידבק. נראה כי חשוב מאוד למצוא מדדים לעידוד השינויים בסביבת הלימודים בכדי שההערכות יביאו לשינויים בסביבה זו.

Volume 40 Page 51  – January 2006   Medical Education

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה