סטודנטים

השימוש בחולים סטנדרטים להערכת כישורים קליניים – האם אימונים מביאים לשלמות? (Medical Education)

השימוש בחולים סטנדרטים (standardized patients SP) מהווה כיום מרכיב אינטגרלי בבחינות הרישוי האמריקאיות (USMLE United States Medical Licensing Examination). הדרישה החדשה הזו הביאה בתי ספר רבים לכלול מבחני SPE (Standardized Patient Examination) במערך הלימודים.

מחקר חדש נועד לבחון את השפעות ניסיון קודם עם SP במסגרת הלימודים בבית ספר לרפואה על שיעורי ההצלחה בבחינות SPE.

במסגרת המחקר סקרו החוקרים את הציון הממוצע ואת שיעורי הסטודנטים שעברו את המבחן ב-4 עמדות SPE, החוקרים השוו את הביצועים של 121 בוגרי בית ספר לרפואה בארה”ב (US Medical School Graduates USMG) עם 228 בוגרי רפואה מחוץ לארה”ב ( International Medical Graduates IMG). ניתוח ביצועי USMG התבסס על ניסיון קודם של המתמחים במבחני SPE במהלך בית הספר לרפואה, בעוד שניתוח ביצועי IMG לקח בחשבון את מבחן CSA (Clinical Skills Assessment) לקבלת אישור של Education Commission for Foreign Medical Graduates. החוקרים הפרידו בין אלו שהתנסו בעבר ב-Mount Sinai School of Medicine’s Morchand Center, בהם המקרים היו זהים לאלו של מבחני SPE, ובין אלו שהתנסו במקומות אחרים.

מהתוצאות עולה כי הציונים הממוצעים של IMG ו-USMG ואחוז הנכשלים לא היו שונים משמעותית ביחס לניסיון קודם עם חולים סטנדרטים.

לסיכום, נראה כי לניסיון קודם עם SP אין השפעה חיובית על הביצועים במבחני SPE בהמשך, אלא אם מתנסים במקרים דומים. עם זאת, סוג ומקום ההתנסות הקודמת הגבילה את השפעות הסקירה. לאור השימוש ההולך וגובר במבחני SPE בבתי ספר לרפואה, יש מקום לבסס היטב את תוכן התנסויות קודמות במבחני SPE.

Volume 40 Page 444  – May 2006  Medical Education

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה