סטודנטים

הקשר בין חובות סטודנטים ומצבי סטרס והביצועים של סטודנטים לרפואה (Medical Education)

מחקר חדש נועד לבחון את הקשר בין חובות סטודנטים, בריאות נפשית והישגים אקדמיים.

החוקרים ערכו סקר אלקטרוני בין כלל הסטודנטים לרפואה באוניברסיטת אברדין במהלך מאי-יוני 2004. השאלון כלל שאלות באשר לנתונים דמוגרפיים, חובות, הכנסה ומצבי סטרס. הסטודנטים התבקשו גם לתת את הסכמתם לבחון את הישגיהם בבחינות, שעמדו בקורולציה עם תשובתיהם.

מהתוצאות עולה כי חציון סכום החובות בטיפול עמד על 7300 פאונד). בסטודנטים מרקע סוציואקונומי נמוך ובסטודנטים לאחר סיום לימודי התואר החובות היו גדולים יותר. החוקרים לא מצאו קורולציה ישרה בין חובות, דירוג בכיתה או תוצאות שאלון General Health Questionnaire (GHQ). עם זאת, תת-קבוצה של 125 סטודנטים (37.7%) שטענו כי דאגות כלכליות השפיעו על לימודיהם, אכן היו בחובות גדולים יותר ודורגו נמוך יותר בכיתתם. מניתוח תוצאות שאלוני GHQ עולה כי דאגות כלכליות היו רק פקטור אחד האחראי לקשיים נפשיים בקרב הסטודנטים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי האופן בו תופסים הסטודנטים את רמת החובות שלהם, ולאו דווקא החוב האמיתי, הוא שקשור בביצועי הסטודנטים. סטודנטים הדואגים לכסף מצויים בחובות עמוקים יותר והישגיהם האקדמיים בבחינות לתואר פחות טובים בהשוואה לחבריהם. ייתכן שחלק מהסטודנטים בתת הקבוצה הזו סובלים מהפרעות נפשיות (כפי שזוהה במבחן GHQ).

הקשר בין חובות סטודנטים, בריאות נפשית והישגים אקדמיים בסטודנטים לרפואה הוא מורכב אך חשוב לבחון אותו בצורה מעמיקה.

Medical Education Volume 40 Page 584    

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה