סטודנטים

הערכת מודעות סטודנטים להבדלים בין תרבויות? (Medical Education)

גישות אישיות של רופאים בנושא הבדלים בין תרבויות עשויים להשפיע על אופן מתן הטיפול הרפואי. עם זאת, מעולם לא נבדקה הסוגיה באם בתי ספר לרפואה צריכים להעריך את המודעות של סטודנטים לרפואה לנושא ההבדלים בין התרבויות, ואם כן, כיצד יש לעשות זאת.

החוקרים ערכו שאלונים עם 61 בעלי מניות, כולל קובעי פוליסות, מחנכים, סטודנטים ומקבלי ונותני שירות.

החוקרים ערכו ניתוח איכותי של התוצאות.

מהתוצאות עלו 3 נושאים עיקריים. הראשון, נושא האמביוולנטיות לאור הצורך להעריך סטודנטים. הרוב חשו כי סטודנטים צריכים לעבור הערכה בכדי להבטיח שהנושא נלקח ברצינות. חלק חששו כי ההערכה כזו עשויה לעודד התנהגויות מוטעות. הנושא השני היה חוסר הודאות באשר למתודולוגיה הטובה ביותר. מבחני OSCE (Objective Structured Clinical Examination) היו השיטה המועדפת ביותר. רבים העלו חשש משמעותי באשר לשאלה אם מדד זה לבדו הינו מספיק. הנושא השלישי היה החשש ששיטות ההערכה הנוכחיות אינן מזהות סטודנטים עם גישות בלתי-הולמות העלולות להזיק לטיפול הרפואי.

לסיכום, יש לנסות ולהגביר את הערכת המודעות להבדלי תרבויות שכן מבחני OSCE לבדם אינם מספיקים ויש לחפש כלים אחרים להערכה.

Volume 40 Page 682  – July 2006   Medical Education

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה