סטודנטים

הבדלים בין גזעים ושיוויון בין המינים – נקודת המבט של סטודנטים לרפואה (Medical Education)

מחקר חדש בחן את הגישה של סטודנטים לרפואה לנושא הבדלי גזעים ושיוויון בין המינים, ובדק אם יש שינויים בגישות אלו במהלך הלימודים הפרה-קליניים.

את הגישה לתרבויות שונות ושיוויון בין המינים העריכו החוקרים באמצעות שאלון שכלל 43 שאלות. את השאלון מילאו סטודנטים שנכנסו לשנת הלימודים הראשונה בשנת 2000 ו-2001, ושוב בשנת 2002 ע”י סטודנטים שהחלו את לימודיהם בשנת 2000. החוקרים ניתחו את המדדים הממוצעים בתחילת המחקר לפי מגדר, קבוצה אתנית והשתייכות פוליטית. באמצעות מבחני t השוו החוקרים בין השאלונים הכפולים שמולאו ע”י הסטודנטים שהחלו את לימודיהם בשנת 2000.

מהתוצאות עולה כי בזמן הכניסה לבית הספר לרפואה, נשים, סטודנטים מקבוצות מיעוט ודמוקרטים השיגו תוצאות גבוהות יותר באופן משמעותי בסולם רגישות תרבותית, בהשוואה ליתר הקבוצות. החוקרים לא זיהו שינויים משמעותיים בנתונים התואמים. עם זאת, בקרב סטודנטים מקבוצות מיעוט נרשמה עליה משמעותית בתוצאות, בעוד שברפובליקנים ובגברים לבנים נרשמה ירידה לא-משמעותית בתוצאות. בנוסף, סטודנטים שהחלו את לימודיהם האמינו כי חשוב להקנות כישורים תרבותיים במסגרת הלימודים. השאיפה להגדיל את מספר הרופאים מקבוצות מיעוט השתנה לפי מיגדר, קבוצה אתנית והשתייכות פוליטית.

לסיכום, בקרב סטודנטים המתחילים את לימודיהם בבית הספר לרפואה, משתנה התפיסה בנושא הבדלים בין גזעים ושיוויון בין מינים בין קבוצות אתניות שונות, מיגדר ומאפיינים פוליטיים. בנוסף, נמצא קשר בין לימודים בשלב הפרה-קליני ועליה ברגישות להבדלי תרבות בקרב סטודנטים מקבוצות מיעוט, אך לא בקרב סטודנטים אחרים.

ממצאים אלו מעלים שוב את הצורך המתמשך בגיוון בבתי הספר לרפואה, כמו גם החשיבות שסטודנטים לרפואה יכירו ויתייחסו למאפיינים האישיים והקבוצתיים שלהם וההבדלים השונים.

Volume 40 Page 691  – July 2006   Medical Education

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה