סטודנטים

שיפור הטיפול במחלות כרוניות וכישוריי המתמחים (Academic Medicine)

ארגונים מקצועיים ומוסדות רפואיים מאמצים גישות טיפול חדשות במטרה לשפר את איכות הטיפול במחלות כרוניות. המעבר אינו קל וקיימים מחסומים רבים גם בתנאים הטובים ביותר.

מחקר חדש בחן את ההתנסויות של מתמחים עם השינויים בלימוד ובמתן טיפול במחלות כרוניות.

החוקרים ערכו מחקר חתך איכותי איכותי בשנים 2004-05 באוניברסיטת דרום קליפורניה. החוקרים ערכו שאלונים מעמיקים עם מנהלי הפרויקטים לטיפול כרוני ע”י מתמחים. באמצעות שאלות פתוחות ושאלות סגורות בחנו החוקרים את המטרות ואת האתגרים שניצבו בפני מתמחים בלימוד ויישום השיפורים בטיפול בחולים כרוניים.

6 מ-14 מנהלי התכניות השיבו על שאלות החוקרים, ודיווחו כי התנסויות בזמן הסבבים במחלקות והתנסויות לאורך הלימודים וההתמחות שימשו ללמד ולספק טיפול רפואי משופר במחלות כרוניות. האתגרים המשותפים זוהו לאורך אזורי ההתמחות, כמו גם אתגרים ייחודיים לתנאי התמחות מסוימים. בין האתגרים שניצבו בפני המתמחים נכללו זמן מוגבל שהושקע ע”י מתמחים ואנשי פקולטה במרכזי הטיפול, כמו גם מגבלות שהוצבו ע”י המוסדות בכל הנוגע לסמכויות, סדרי עדיפויות, תהליכים ומשאבים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש אפשרות לפתח כלים חדשים ללימוד מתמחים ומתן טיפול טוב יותר בחולים כרוניים, אך לא ניתן להתייחס ליישום ההמלצות בקלות ראש. קיימות מספר בעיות צפויות מראש, עימן יש להתמודד באופן מקומי, אך כמו כן יש גם בעיות הדורשות התייחסות גורפת יותר.

Academic Medicine. 81(8):696-701, August 2006

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה