סטודנטים

תגובת מתמחים לטעויות רפואיות – התמודדות, למידה משגיאות ויישום המסקנות (Academic Medicine)

מחקר חדש בחן את האתגרים האמוציונליים המשמעותיים הניצבים בפניי רופאים מתמחים בעקבות שגיאות רפואיות, וכן את דרכי התמודדותם עם ההתנסויות הקשות הללו.

במחקר השתתפו 26 מתמחים שנבחרו באקראי מבית חולים אוניברסיטאי אחד. החוקרים ערכו תשאולים מעמיקים וניתחו את תשובות הרופאים.

מהתוצאות עולה בצורה לא מפתיעה כי המתמחים הביעו תגובות אמוציונליות אינטנסיביות בתגובה לתקלות כלשהן במהלך הטיפול הרפואי. החוקרים מצאו קשר בין תוצאות טיפול פחות טובות ואחריות אישית גבוהה יותר ובין תגובות אינטנסיביות יותר וייסורים אישיים קשים יותר. עבור מרבית המתמחים, יכולתם להתמודד עם אירועים אלו היתה תלויה בשילוב הכולל חיזוקים מהסביבה והזדמנויות ללמוד מן הטעויות.

האינטראקציה בין הצוות הרפואי והרופאים האחראיים הינה פקטור קריטי בתהליך התמודדות זה.

לטעויות רפואיות יש השפעה עמוקה על הרופאים המתמחים. החוקרים מאמינים כי תכניות מתמחים חייבות להכיר במשמעות האישית והמקצועית של התנסויות אלו בעיניי הרופאים הצעירים. יתרה מזאת, חינוך המתמחים חייב לתמוך בהקניית כישורי התמודדות קונסטרוקטיביים ע”י עידוד דיונים גלויי לב ויישום מסקנות בעקבות אירועים אלו.

Academic Medicine. 81(1):86-93, January 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה