סטודנטים

סיפורים מהשטח – תיאורי סטודנטים בנושא אפליה מגדרית והטרדה מינית במהלך לימודי רפואה (Academic Medicine)

מספר מחקרים מהעבר דיווחו על מקרים של אפליה מגדרית והטרדה מינית במהלך לימודי רפואה, אך מעט מאוד בחנו את ההתנהגויות שנתפסות בעיניי הסטודנטים כהטרדה. חוקרים במחקר חדש התייחסו לחסר האינפורמציה ע”י בדיקת התיאורים בכתב של סטודנטים לרפואה שסיימו את לימודיהם, באשר לחוויות האישיות שלהן בנושא זה במהלך לימודי הרפואה.

החוקרים סקרו את תגובות בוגרי בית הספר לרפואה ב-12 בתי ספר לרפואה בארצות הברית באמצעות שאלונים שנשלחו בין 2001-02, וביקשו מהסטודנטים למסור תיאור בכתב של החוויות האישיות שלהן בנושא אפליה מגדרית והטרדה מינית. החוקרים החליטו על 7 קטגוריות על-בסיס הנושאים שחזרו על עצמם מדברי הסטודנטים אי-שיוויון בחינוך, הערות סטריאוטיפיות, אוברטורה מינית, הערות מביכות, תוקפניות או מיניות, מגע בלתי-הולם, הערות סקסיסטיות וקטגוריה ללא-סיווג. 3 החוקרים בחנו את כתבי הסטודנטים וחילקו כל אחד לקטוגריות המתאימות.

מבין הסטודנטים שהשיבו על השאלונים, 290 (36.6%) סטודנטים כתבו על 313 מקרים של התנסות אישית שנתפסה בעיניי הסטודנטים כאפליה או הטרדה. החוויה השכיחה ביותר עליה דיווחו הסטודנטים כללה אי-שיוויון בלימודים. גברים תיארו מספר גדול יותר של מקרים בקטגוריה זו לעומת נשים. לעומת זאת, החוקרים מצאו כי בכל שאר הקטגוריות, נשים דיווחו על מספר גדול יותר של מקרים בהשוואה לגברים.

החוקרים מסכמים כי התוצאות תומכות בממצאים קודמים בנושא שכיחות אפליה מגדרית והטרדה מינית במהלך לימודי הרפואה. ייתכן שנוהלים נגד-הטרדות ישמשו דוגמא להתנהגות לא-מקובלת שיתבססו על הקטגוריות שעלו במחקר הנוכחי . כמו כן, ייתכן כי ניתן יהיה להשתמש בהערותיהם של הסטודנטים לרפואה בכדי לפתח גישות התערבות חינוכיות המיועדות לרופאים בעמדות בכירות.

Academic Medicine. 81(7):648-654, July 2006.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה