סטודנטים

האם סטודנטים לרפואה מאמינים כי נטילת סיכונים משפיעה על אופן ביצוע תפקידם? (Med Educ.)

מחקר חדש בחן אם סטודנטים לרפואה מאמינים כי התנהגויות מסוכנות, דוגמאת שימוש בחומרים בעיתיים, פעילויות מסוכנות ותאונות, משפיעות על אופן תפקודם כרופאים בעתיד.

לדברי החוקרים מעט מאוד פורסם בנושא גישה של נטילת סיכונים בקרב סטודנטים רפואה, וכיצד סבורים הסטודנטים כי התנהגות כזו תשפיע על אופן הטיפול שלהם בחולים.

במחקר השתתפו שלוש כיתות עוקבות של סטודנטים לרפואה בשנה ב’ (n=315), שהשלימו שאלון עצמי. 6 שאלות שימשו להערכת סטודנטים המאופיינים בסגנון חיים עתיר סיכונים,  באמצעות סולם נטילת סיכונים JPI (Jackson Personality Inventory).

מהתוצאות עולה כי קיימת קורולציה חיובית ומשמעותית בין גישה של נטילת סיכונים ובין שימוש בחומרים בעיתיים (r=0.34, P<0.01), דיווח עצמי על פעילויות מסוכנות (r=0.47, P<0.01), ותאונות (r=0.33, P<0.01). בקרב סטודנטים שהאמינו כי נטילת סיכונים אינה משפיעה על הכישורים הקליניים נרשם מדד גבוה יותר באופן משמעותי בגישת נטילת סיכונים (t306= -4.60, P<0.01). בקרב סטודנטים שחשבו כי שתיה, שימוש בסמים או יחסי מין לא ישפיעו על האופן בו ייעצו לחולים בנושאים אלו זוהו ערכים גבוהים יותר משמעותית במדד השימוש בחומרים בעיתיים (t307= -2.51, P=0.01).

החוקרים מסכמים וכותבים כי קיים קשר בין גישה של נטילת סיכונים והבדלים משמעותיים בקבלת ההחלטות בין רופאים. הסטודנטים שאופיינו כבעלי התנהגות מסוכנת לא האמינו כי התנהגותם תשפיע על אופן הטיפול שלהם בחולים.

Med Educ.  2006; 40(8):722-9

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה