ממחקר חדש עולה כי ליכולות הטיוטר השפעות חיוביות על לימוד הסטודנטים, לכן ראוי לפתח את היכולות הללו במסגרת הצוות. הפקטורים הבולטים בלימוד המבוסס על בעיות (PBL Program Based-Learning) הן הבעיות עימן יש להתמודד, תפקוד הסטודנטים בקבוצה, ויכולות הטיוטור.
פקטורים אלו משפיעים באופן הדדי אחד על השני והם שיקבעו אם תתפתח סביבת לימוד מוצלחת. תפקיד הטיוטור הוא לעודד צורת לימוד אקטיבית, עצמאית, קונטסקטואלית, תוך שיתוף פעולה, והתנהגותו צריכה לשמש דוגמא אישית לצורת הלימוד של הסטודנטים.
החוקרים בחנו את השפעות יכולות הטיוטור על לימוד הסטודנטים, תפקוד הקבוצה והישגי הסטודנטים. הם ביקשו לבדוק אם טיוטרים המעודדים אקטיביות, לימוד עצמי, קונטסקטואלי ושיתוף פעולה בין הסטודנטים השיגו תוצאות טובות יותר בסביבת PBL או שיפרו את תפקוד הקבוצה.
כמו כן, הם בדקו אם לטיב הבעיות שהוצגו היתה השפעה חיובית על תפקוד הקבוצה ואם קיים קשר בין תפקוד הקבוצה והישגי הסטודנטים.
החוקרים השתמשו בשאלונים לאיסוף הנתונים מסטודנטים לרפואה לפני סיום לימודי התואר הראשון בתום שנה 1 ושנה 2 ללימודי PBL.
מהתוצאות עולה כי בקבוצות בהן הטיוטר עודד צורת לימוד אקטיבית, עצמאית, תוך שיתוף פעולה, זכו לשיפור בפתרון הבעיות ותפקוד הקבוצה. כמו כן נמצא קשר בין טיב הבעיות ותפקוד הקבוצה, לה היתה השפעה חיובית על הישגי הסטודנטים.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!