שיווק ומנהל רפואי

הקפדה על איזון לחץ דם בבגרות מלווה בסיכון מופחת לתחלואה קרדיווסקולארית או ירידה תפקודית (Hypertension)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Hypertension עולה כי הקפדה על איזון לחץ דם מגיל העמידה עד לגיל מתקדם מלווה בסיכון מופחת לתחלואה קרדיווסקולארית ותפקוד גופני ירוד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים אודות ההשפעה של שמירה על לחץ דם תקין מגיל העמידה עד לגיל מתקדם על המצב הבריאותי. כעת הם בחנו את הנתונים ממחקר ARIC (או Atherosclerosis Risk in Communities) והתמקדו במשתתפים שהקפידו על לחץ דם תקין בין 1987-1989 (ביקור ראשון) דרך 1996-1998 (ביקור רביעי) ו-2011-2013 (ביקור חמישי). לחץ דם תקין הוגדר כלחץ דם סיסטולי נמוך מ-120 מ”מ כספית ולחץ דם דיאסטולי נמוך מ-80 מ”מ כספית, ללא טיפול תרופתי לאיזון לחץ דם.

החוקרים בחנו את הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית, דמנציה, תפקוד גופני ירוד לאחר הביקור החמישי. עוד נבחנו מאפייני משתתפים שנקשרו עם שמירה על לחץ דם תקין.

 מבין 2,699 משתתפים עם לחץ דם תקין בתחילת המחקר (גיל ממוצע של 51.3 שנים), 47.1% שמרו על לחץ דם תקין עד לביקור הרביעי ו-15% שמרו על לחץ דם תקין עד לביקור החמישי.

בהשוואה לחולים שלא שמרו על לחץ דם תקין עד לביקור הרביעי, הסיכון לתחלואה קרדיווסקולארית היה נמוך יותר באלו ששמרו על לחץ דם תקין עד לביקור הרביעי בלבד (יחס סיכון של 0.80, רווח בר-סמך 95% של 0.63-1.03) ובאלו ששמרו על לחץ דם תקין עד לביקור החמישי (יחס סיכון של 0.60, רווח בר-סמך 95% של 0.42-0.86). בדומה, הסיכון לתפקוד גופני ירוד היה נמוך יותר עם הקפדה על לחץ דם תקין עד לביקור הרביעי (יחס סיכון של 0.85, רווח בר-סמך 95% של 0.71-1.01) או עד לביקור החמישי (יחס סיכון של 0.69, רווח בר-סמך 95% של 0.54-0.90).

הקפדה על לחץ דם תקין עד לביקור החמישי הייתה נפוצה יותר בקרב משתתפים עם מדד מסת גוף תקין לעומת אלו עם השמנת-יתר בביקור הראשון, באלו עם מדד מסת גוף תקין בביקור הראשון והחמישי ובאלו עם עודף-משקל בביקור הראשון ועודף-משקל או מדד מסת גוף תקין בביקור החמישי, בהשוואה לאלו עם השמנה בביקור הראשון והחמישי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הקפדה על איזון לחץ דם תקין לאורך שנות הבגרות מלווה בסיכון מופחת לתחלואה קרדיווסקולארית ותפקוד גופני ירוד.

Hypertension, Apr 3, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה