שיווק ומנהל רפואי

האם CAR-T ישנה את כללי המשחק עבור B-ALL בקרב צעירים? (ASCO)

בארבע השנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בפרופיל מטופלים צעירים שטופלו ב-CAR-T עבור B-ALL חוזרת או עמידה, כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של החברה האמריקאית לאונקולוגיה

בארבע השנים האחרונות, חלה התפתחות משמעותית בפרופיל מטופלים צעירים אשר קיבלו את הטיפול האימונותרפי בתאי CAR-T (כימריים) בשם Tisagenlecleucel  (Kymriah)עבור לוקמיה לימפובלסטית חריפה של תאי B חוזרת או עמידה (B-ALL), כך עולה ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי של החברה האמריקאית לאונקולוגיה (ASCO).

הטיפול הופך לנפוץ יותר בקרב מטופלים עם מחלה פחות חמורה, ולעיתים כך נמנעים מהשתלת תאי גזע המאטופואטית (HSCT) מה שמוביל לעלייה בשיעור ההישרדות. בין השנים 2018 ל-2022, אחוז המטופלים עם Disease burden של 50% ומעלה ירד מ-18% ל-4%. שיעור ההישרדות ללא חזרת המחלה עלה מ-18 חודשים ב-2018 ל-27 חודשים ב-2020.

המחקר, במימון Novartis, עקב אחרי 974 מטופלים עד גיל 25 בארה”ב, קנדה, קוריאה וטאיוואן, ומצא שבין 2018 ל-2022 אחוז המטופלים במצב הפוגה מלאה עלה מ-34% ל-51%, ואחוז המטופלים בשלב הישנות שלישית או יותר ירד מ-14% ל-2%. אחוז המטופלים שעברו השתלה לפני קבלת הטיפול ירד מ-37% ל-15%.

המחקר מציע שהטיפול עשוי להיחשב יותר מסתם “מפלט אחרון” למטופלים בשלב הישנות שני או יותר. המחבר הראשי של המחקר מדגיש שהנתונים מצביעים על שיפור בתוצאות כשהמטופלים פחות חולים ובעלי פחות מחלות נלוות. הוא מוסיף כי הקשר בין נטל המחלה לתופעות הלוואי מצביע על כך שצמצום נטל המחלה יפחית את תופעות הלוואי ויגדיל את שיעור ההישרדות לטווח ארוך.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה