שיווק ומנהל רפואי

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Repotrecrinib בחולים עם NSCLC חיובי ל-ROS1 (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) הודיע על אישור Repotrecrinib לטיפול במבוגרים עם סרטן ריאות מסוג NSCLC (או Non-Small Cell Lung Cancer) מתקדם-מקומית או גרורתי חיובי ל-ROS-1, בפרט בחולים עם גרורות מוחיות.

מעכב הטירוזין-קינאז מהדור הבא מכוון כנגד איחוי אונקוגני ROS1 ונועד לצמצם אינטראקציות העלולות להוביל לעמידות לטיפול.

האישור הנוכחי מבוסס על תוצאות מחקר TRIDENT-1, מחקר בתווית-פתוחה בשלב 1/2 שהדגים שיעורי תגובה אובייקטיבית גבוהים ומשך תגובה ארוכה בקרב חולים שלא טופלו בעבר במעכבי טירוזין קינאז ובקרב חולים עם טיפול קודם במעכבי טירוזין קינאז.

מנתוני מחקר TRIDENT-1 עולה כי Repotrecrinib עשוי לשמש כאפשרות טיפול סטנדרטית לחולים עם סרטן ריאות מתקדם-מקומית או גרורתי, חיובי ל-ROS1.

במחקר TRIDENT-1 נבחנה הבטיחות, סבילות, פרופיל פרמקוקינטי ופעילות כנגד הגידול של Repotrecrinib בחולים עם מגוון סוגי גידולים סולידיים מתקדמים, כולל NSCLC. השלב הראשון של המחקר כלל העלאת מינון, אשר קבע את המינון המומלץ בשלב השני, אשר עמד על 160 מ”ג פעם ביום למשך שבועיים ולאחריו העלאת מינון ל-160 מ”ג פעמיים ביום עד להתקדמות מחלה או רעילות בלתי-מתקבלת.

החוקרים דיווחו על שיעורי תגובה אובייקטיבית של 79% בקרב 71 חולים שלא טופלו במעכבי טירוזין קינאז עם NSCLC חיובי ל-ROS1; 6% מהחולים הללו השיגו תגובה מלאה וב-73% תועדה תגובה חלקית. שיעורי התגובה האובייקטיבית עמדו על 38% בקרב 56 החולים שטופלו בעבר וקיבלו טפול קודם במעכב טירוזין קינאז, ללא חשיפה לכימותרפיה; מבין אלו, ב-5% תועדה תגובה מלאה וב-32% תועדה תגובה חלקית לטיפול. חציון משך התגובה עמד על 34.1 חודשים באלו שלא נחשפו בעבר למעכבי טירוזין קינאז ועל 14.8 חודשים בחולים עם היסטוריה של טיפול קודם במעכבי טירוזין קינאז.

בקרב חולים עם גרורות למערכת העצבים המרכזית, 7 מבין 8 חולים שלא קיבלו טיפול במעכבי טירוזין קינאז וב-6 מבין 12 חולים שטופלו קודם לכן במעכבי טירוזין קינאז תועדה תגובה תוך-גולגולתית.

אזהרות ואמצעי זהירות אודות Repotrecrinib כוללים השפעות של התרופה על מערכת העצבים המרכזית, מחלת ריאות אינטרסטיציאלית/שינויים דלקתיים בריאות, רעילות כבדית, כאבי שרירים עם עליית CPK, עליה בריכוז חומצה אורית בדם, שברי שלד ורעילות עוברית.

החוקרים מדווחים כי 8% מהחולים הפסיקו באופן קבוע את הטיפול, ב-48% תועדה הפרעה בטיפול בשל תופעת לוואי וב-35% הופחת המינון בשל תופעות לוואי. אירועים חריגים חמורים תועדו בשליש מהחולים וכללו דלקת ריאות (5.7%), קוצר נשימה (3.8%), תפליט פלאורלי (3.4%) והיפוקסיה (3%). אירועים חריגים פטאליים תועדו ב-4.2% מהחולים וכללו תמותה, דלקת ריאות, דום לב, מוות לבבי פתאומי, כשל לבבי, מוות פתאומי, קוצר נשימה, כשל נשימתי, רעד ו-DIC.

תופעות הלוואי הנפוצות שתועדו בלפחות 20% מהחולים כללו סחרחורות (63%), שינוי בטעם (48%), נוירופתיה היקפית (47%), עצירות (36%), קוצר נשימה (30%), אטקסיה (28%), עייפות (24%), הפרעות קוגניטיביות (23%) וחולשת שרירים (21%).

הטיפול ב- Repotrecrinib צפוי להיות זמין בארצות הברית במהלך חודש דצמבר הקרוב.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה