שיווק ומנהל רפואי

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Tirzepatide לטיפול בהשמנה (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את Tirzepatide לטיפול במבוגרים עם השמנת-יתר או עודף-משקל.

המומחים מסבירים כי Tirzepatide אושר במאי 2022 לטיפול בסוכרת מסוג 2. ההתוויה החדשה הינה למבוגרים עם השמנת-יתר, קרי מדד מסת גוף של 30 ק”ג/מ2 ומעלה, או עודף-משקל עם מדד מסת גוף של 27 ק”ג/מ2 ומעלה עם לפחות תחלואה אחת משנית למשקל גבוה, כולל יתר לחץ דם, סוכרת מסוג 2, או דיסליפידמיה.

הטיפול ב- Tirzepatide ניתן בזריקה חד-שבועית ומדכא תאבון ע”י הפעלת שני הורמוני מערכת עיכול, GLP-1 ו-GIP. ההמלצה היא להעלות בהדרגה את המינון לאורך 4-20 שבועות להשגת מינון שבועי של 5 מ”ג, 10 מ”ג, או 15 מ”ג.

יעילות הזריקה הוכחה בשני מחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, מבוקרי-פלסבו, שכללו מבוגרים עם השמנה או עודף-משקל עם תחלואה נלווית למשקל העודף. מחקר אחד בחן את היקף הירידה במשקל לאחר 72 שבועות ב-2,519 חולים ללא סוכרת שטופלו ב- Tirzepatide במינון 5 מ”ג, 10 מ”ג, או 15 מ”ג אחת לשבוע. באלו שטופלו במינון שבועי של 15 מ”ג תועדה ירידה ממוצעת של 18% במשקל הגוף הראשוני, בהשוואה לזרוע הפלסבו.

המחקר השני כלל 958 חולים עם סוכרת מסוג 2, בהם תועדה ירידה ממוצעת של 12% במשקל הגוף עם Tirzepatide אחת לשבוע לעומת פלסבו.

במחקר נוסף, שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Nature Medicine והוצגו במהלך כנס ה-Obesity Week, תועדה תגובה משמעותית קלינית במשקל הגוף במבוגרים עם השמנה ללא סוכרת, בהם כבר חלה ירידה של לפחות 5% במשקל הגוף לאחר 12 שבועות לשינוי אינטנסיבי של אורחות החיים.

מחקר נוסף מצא כי טיפול ב- Tirzepatide המשיך להדגים ירידה משמעותית במשקל הגוף כאשר הטיפול ניתן במחקר המשך לאורך שנה אחת. באלו שהפסיקו את הטיפול התרופתי חלה עליה מסוימת במשקל הגוף, אך לא בכל החולים.

תופעות הלוואי האפשריות משנית ל- Tirzepatide כוללות בחילות, שלשול, הקאות, עצירות וכאבי בטן או אי-נוחות. עוד תועד על תגובות באתר הזריקה, רגישות-יתר, נשירת שיער, גיהוקים ומחלת החזר קיבה-וושט.

ההמלצה היא להימנע ממתן הטיפול התרופתי לחולים עם היסטוריה אישית או משפחתית של ממאירות מדולארית של בלוטת התריס או בחולים עם תסמונת MEN מסוג 2. כמו כן, אין מקום לשלב את הטיפול עם אגוניסט אחר לקולטן ל-GLP-1.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה