שיווק ומנהל רפואי

יעילות דומה של תרופות להפחתת משקל במטופלים צעירים ובקשישים (מתוך כנס ה-Obesity Week)

בקשישים שטופלו בתרופות להפחתת משקל תועדה ירידה במשקל הגוף בהיקף דומה לזה שתואר במטופלים צעירים תחת הטיפול התרופתי לאורך 3-5 שנים, ללא סיכון מוגבר לתופעות לוואי, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-Obesity Week.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כ-35% מהקישים בגילאי 65 שנים ומעלה סובלים מהשמנה. תהליך הזקנה עשוי להשפיע על התגובה לטיפול בתרופות כנגד השמנה וחשוב לבחון את ההשפעות של תכשירים אלו בקשישים.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שכלל 428 משתתפים שטופלו בתרופות כנגד השמנה בין אפריל 2014 ועד מאי 2016. מבוגרים שהיו במעקב לאורך לפחות 3-5 שנים נכללו במחקר, כאשר במסגרתו נאספו נתונים דמוגרפיים, מידע אודות מחלות רקע, טיפול בתרופות כנגד השמנה ומספר מפגשים עם דיאטנית ומומחי השמנה.

מבין המשתתפים במחקר, 75 היו בגילאי 65 שנים ומעלה ו-353 היו מתחת לגיל 65 שנים. שיעורי סוכרת מסוג 2 היו גבוהים יותר בקרב קשישים (30.7% לעומת 12.8%).

הירידה הממוצעת במשקל לאחר 3-5 שנים הייתה דומה בקשישים ובצעירים: בקשישים נרשמה ירידה ממוצעת של 11.5% במשקל הגוף ובמבוגרים צעירים תועדה ירידה של 10.1% במשקל. לאורך המעקב, שיעור גבוה יותר של קשישים ירדו לפחות 5% ממשקל גופם, בהשוואה למבוגרים צעירים (81.3% לעומת 68.3%, p=0.024). לא תועדו הבדלים בשיעור המבוגרים שירדו 10%, 15% או 20% ומעלה במשקל גופם.

התרופה הנפוצה ביותר להפחתת משקל בכל קבוצות הגיל הייתה מטפורמין. בקרב מבוגרים צעירים תועד שיעור גבוה יותר של מטופלים ב-Phentermine ו-Topiramate בהשוואה לקשישים.

תופעות לוואי משנית לטיפול התרופתי כנגד השמנה תועדו בשיעור דומה של קשישים ומבוגרים צעירים. במבוגרים שהפסיקו את הטיפול התרופתי תועד מספר גדול יותר של ניסיונות טיפול תרופתי, בהשוואה לאלו שלא הפסיקו את הטיפול (5 לעומת 3.6, p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי הירידה ארוכת הטווח במשקל הגוף עם טיפול תרופתי כנגד השמנה הייתה דומה בקשישים לעומת מבוגרים צעירים. שיעור גבוה יותר של קשישים ירדו לפחות 5% ממשקל גופם לאחר 3-5 שנים.

מתוך כנס ה-Obesity Week

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה